Håhå, en ny liten dönick... eh,
skalle med SS-alias!
Eichman skrev:var det nån som tyckte det var en bra serie? jag tycker att den är helt bedrövligt dålig, USApropaganda ut i fingerspetsarna.
Jag förstår att det smärtade dig djupt att se ditt Tredje rike spöat. USA-propagandan har varit så pass effektiv, att den version som serverades på TV kan betraktas allmänt som vad som verkligen hände.
Mycket orealistisk och den målar upp en så felaktig och fånig bild av amerikan-hunnernas framfart i västeuropa.
Jag förstår om serien gått emot hela din surt förvärvade stridserfarenhet (dussinet Hassel-böcker, skulle jag tro).
Jag menar hur många tror att de tyska kvinnorna stod och hurrade när deras fiender vars bombräder dödat hundratusentals av deras landsmän och kvinnor dundrar in i deras fredliga skörd?
Så du menar att dina ögon var så tårfyllda av indignation, att du missade att det var österrikiska brudar som stod och vinkade?
orealistisk smörja om ni frågar mig, bitvis till och med krigsglorifierande, troligen är hela serien beställd av en viss krigisk texasbo som vill uppvigla sitt folk till krig mot ett u-land med hjälp av spielbergs strålande retorik
Visst, säkert. Det måste kännas jobbigt när det inte görs UFA-filmer som på gamle gode Dr Goebbels tid...
Nu lär jag säkert dra på mig kritik för att jag går hårt åt ännu en SS-wannabe, men jag tycker det är direkt pinsamt när Tredje riket-fantaster kastar skit på något som är historiskt dokumenterat. Jag är inte USA-älskare, och jag finner Tredje riket intressant att läsa om (har James Lucas' "Kommando: German Special Forces of World War II", Guy Sajers "The Forgotten Soldier: War on the Russian Front: a True Story" samt Hans von Lucks "Panzer Commander" på ingående från Amazon), men för den skull så tycker jag inte att nazismen och dess 12 år av terror är något att beundra.
När det gäller åsikterna om Band of Brothers så är det intressant att se hur en liten klick med nazityska nicks och avatarer tycker serien är skit. Jag tycker det är kommentar nog... Ingen av dem har uppenbarligen läst Stephen Ambroses bok som utgör underlag för serien. Ingen av dem verkar heller kunna prestera något annat än allmänna klagomål på förment orealism och antiamerikanism baserad på nutida politik. Egentligen borde man inte bemöta dem, men...[/b]