Snorres figurer!

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Skriv svar
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 7 augusti 2008, 20:46

fick hem Toys Citys German Elite Officer Uniform & Accessory Set 2 i dag. muma......
Tyvärr är axel klaffarna lika dåliga nu som då. Men Läder rocken wow mjuk o fin. måste vara den bästa som släpps tills nu i alla fall. :D
Beställde oxå Mike Kirby (Pot Belly Neo Adam) till denna uniform, trevligt med en figur med lite mage oxå. :lol: (man kände igen sig :lol: )
så nu är det bara till att fixa till Sturmbannführern.
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 7 augusti 2008, 23:57

Då kanske man ska satsa på rocken lös då? :lol: Tror Toy Soldier har den lös.

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Jojjan67 » 11 augusti 2008, 22:59

Skall bli kul och se den väskdängaren till sturmbahnführer när den blir färdig :D.

/Johan

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Reinhard » 18 augusti 2008, 09:19

snorre70 skrev:fick hem Toys Citys German Elite Officer Uniform & Accessory Set 2 i dag. muma......
Tyvärr är axel klaffarna lika dåliga nu som då. Men Läder rocken wow mjuk o fin. måste vara den bästa som släpps tills nu i alla fall. :D
Beställde oxå Mike Kirby (Pot Belly Neo Adam) till denna uniform, trevligt med en figur med lite mage oxå. :lol: (man kände igen sig :lol: )
så nu är det bara till att fixa till Sturmbannführern.
Hur ser mössan ut? Har bara sett lite bilder av den, den ser ju ganska bra ut, men är den köpvärd?

//Alexander

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 18 augusti 2008, 17:00

Reinhard skrev:
snorre70 skrev:fick hem Toys Citys German Elite Officer Uniform & Accessory Set 2 i dag. muma......
Tyvärr är axel klaffarna lika dåliga nu som då. Men Läder rocken wow mjuk o fin. måste vara den bästa som släpps tills nu i alla fall. :D
Beställde oxå Mike Kirby (Pot Belly Neo Adam) till denna uniform, trevligt med en figur med lite mage oxå. :lol: (man kände igen sig :lol: )
så nu är det bara till att fixa till Sturmbannführern.
Hur ser mössan ut? Har bara sett lite bilder av den, den ser ju ganska bra ut, men är den köpvärd?

//Alexander
Jag ska lägga ut någon bild på den i kväll kanske, köpvärd?? jo det tycker jag nog att den är men priset 12 dollar kanske är lite dyrt, men vist köper man hela skiten så då är det mera köpvärt.

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Jojjan67 » 18 augusti 2008, 21:44

snorre70 skrev:
Reinhard skrev:
snorre70 skrev:fick hem Toys Citys German Elite Officer Uniform & Accessory Set 2 i dag. muma......
Tyvärr är axel klaffarna lika dåliga nu som då. Men Läder rocken wow mjuk o fin. måste vara den bästa som släpps tills nu i alla fall. :D
Beställde oxå Mike Kirby (Pot Belly Neo Adam) till denna uniform, trevligt med en figur med lite mage oxå. :lol: (man kände igen sig :lol: )
så nu är det bara till att fixa till Sturmbannführern.
Hur ser mössan ut? Har bara sett lite bilder av den, den ser ju ganska bra ut, men är den köpvärd?

//Alexander
Jag ska lägga ut någon bild på den i kväll kanske, köpvärd?? jo det tycker jag nog att den är men priset 12 dollar kanske är lite dyrt, men vist köper man hela skiten så då är det mera köpvärt.
Får nog hålla med dig Snorre. Skulle ha en .50 kulspruta med tillbehör till ett projekt, löst kostade DID:s i metal med ammo och box 50 USD plus frakt. Slutade med att jag köpte hela figuren Charles Winstone i box för ca. 55 USD +plus frakt.

/Johan

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Snorres figurer!

Inlägg av glimturen » 19 augusti 2008, 20:27

"Potbelly" ser ut som en rolig figur som du förmodligen kommer att göra något roligt av. 8-)
Ser fram enot både detta och SS officer! :D

Förutom axelklaffar och vissa andra insigna kan jag bara hålla med dig om att detta är toys city dåliga sida.
Uniformerna är av den bästa kvalitet i 1:6 jag sett hittills.

Mvh
Glimturen

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Sturmbannführer

Inlägg av snorre70 » 21 augusti 2008, 17:19

Nu har jag äntligen fått digatalkamran att fungera igen, få se hur länge bara.
Blir nog snart en ny skulle jag tro, tolamodet tryter.......... :x
Men här kommer några bilder på min Sturmbannführer lite uppdaterad så kläder m.m. är inte riktikt som dom kommer ifrån TC.
Tyvärr så ser man inte mycket av tjockismagen, så det blev man lite besviken över. :(
Bilagor
STO208.JPG
STO208.JPG (50.78 KiB) Visad 2190 gånger
STO207.JPG
STO207.JPG (65.93 KiB) Visad 2196 gånger

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Sturmbannführer

Inlägg av glimturen » 21 augusti 2008, 17:49

snorre70 skrev:Nu har jag äntligen fått digatalkamran att fungera igen, få se hur länge bara.
Blir nog snart en ny skulle jag tro, tolamodet tryter.......... :x
Men här kommer några bilder på min Sturmbannführer lite uppdaterad så kläder m.m. är inte riktikt som dom kommer ifrån TC.
Tyvärr så ser man inte mycket av tjockismagen, så det blev man lite besviken över. :(
Mycket väldekorerad herre!
En fin uniform du fått till, men angående "tjockismagen" får du väl modifiera en figur.
Du är ju duktig på sånt och inte rädd för att sätta verktyg i figurerna. :D

Hälsningar
Glimturen

Användarvisningsbild
Jojjan67
Medlem
Inlägg: 287
Blev medlem: 26 maj 2007, 19:06
Ort: Mariefred

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Jojjan67 » 21 augusti 2008, 19:11

Sicken väskdängare :D . Synd på magen, krävs uppenbarligen ytterligare bearbetning för att se ut som han haft ett helt liv bakom skrivbordet :wink: .

/Johan

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 22 augusti 2008, 13:20

Hörrudu Snorre, det där SS-märket under höger bröstficka var det väl bara poliser som hade? 8O Det fick alla poliser när Himmler övertog ledningen över alla Tysklands poliser från Göring någon gång 1936 tror jag. 8-)
Du borde nog ge honom ett lite äldre HS med tanke på att han har Järnkorset 2:a klass från första världskriget. Han bör ju vara i minst 40-års åldern. :wink:
Det var en satans välsydd uniformsjacka TC har gjort, den får man nog köpa sig en av.

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Reinhard » 24 augusti 2008, 09:22

Väldigt snyggt, gillar verkligen officerare. :P Kommer nog också att beställa den där uniformen från TC, ser ju riktigt bra ut.

//Alexander

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Reinhard » 26 augusti 2008, 20:34

Var ifrån beställde du din TC uniform? Har sett den på lite olika ställen men den verkar vara slut hos mina favoritåterförsäljare. (Måste veta detta, har tänkt att beställa en så snart som möjligt).

//Alexander :D

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 28 augusti 2008, 20:54

Reinhard skrev:Var ifrån beställde du din TC uniform? Har sett den på lite olika ställen men den verkar vara slut hos mina favoritåterförsäljare. (Måste veta detta, har tänkt att beställa en så snart som möjligt).

//Alexander :D
Tror det var Wartoys

Användarvisningsbild
Reinhard
Medlem
Inlägg: 295
Blev medlem: 31 januari 2007, 17:50
Ort: Piteå, född i Stockholm

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Reinhard » 28 augusti 2008, 21:38

Ah, okej, beställde en igår från Toy Soldier Brigade plus en nude figur. Hoppas att den kommer under nästa vecka samt att figuren från CH kommer någon gång, gått över 3 månader nu. :?

//Alexander

Skriv svar