Snorres figurer!

Diskussioner kring modeller som bygger på vår historia.
Värd: B Hellqvist
Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 29 juli 2008, 00:10

Tja Cyber H
Jag gjorde mina av trä, vanlig rundstav och lite tunn Evergreen plast och så gjorde jag stäng bygeln av ståltråd.
Och en rund Evergreen stav på baksidan som gångjärn. Jag gjorde 15st men färgen räkte bara till 3st.
Men mer fär så har jag flera.
Dim, är bara meta av skottet lite bretare ska den vara.
Jag håller oxå på med en i metal som man kan öppna och stänga, o lägga i skottet oxå. En gammal skur borsta i rätt dim, som skulle gå till tippen, man får inte va dum. :lol:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 30 juli 2008, 22:59

snorre70 skrev:Tja Cyber H
Jag gjorde mina av trä, vanlig rundstav och lite tunn Evergreen plast och så gjorde jag stäng bygeln av ståltråd.
Och en rund Evergreen stav på baksidan som gångjärn. Jag gjorde 15st men färgen räkte bara till 3st.
Men mer fär så har jag flera.
Dim, är bara meta av skottet lite bretare ska den vara.
Jag håller oxå på med en i metal som man kan öppna och stänga, o lägga i skottet oxå. En gammal skur borsta i rätt dim, som skulle gå till tippen, man får inte va dum. :lol:
Hi,hi smart! Skurborstskaftet är ju perfekt som rör, bara att såga upp i rätt längder. Köpte du inte satsen med de senare hjulen och fem skott i metall? Jag har inte ens öppnat min ännu, projekt Nebelwerfer har legat nere ganska länge nu. Funderade ett tag på att beställa en till från Modellersloft, den kamouflerade.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 30 juli 2008, 23:53

Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Tja Cyber H
Jag gjorde mina av trä, vanlig rundstav och lite tunn Evergreen plast och så gjorde jag stäng bygeln av ståltråd.
Och en rund Evergreen stav på baksidan som gångjärn. Jag gjorde 15st men färgen räkte bara till 3st.
Men mer fär så har jag flera.
Dim, är bara meta av skottet lite bretare ska den vara.
Jag håller oxå på med en i metal som man kan öppna och stänga, o lägga i skottet oxå. En gammal skur borsta i rätt dim, som skulle gå till tippen, man får inte va dum. :lol:
Hi,hi smart! Skurborstskaftet är ju perfekt som rör, bara att såga upp i rätt längder. Köpte du inte satsen med de senare hjulen och fem skott i metall? Jag har inte ens öppnat min ännu, projekt Nebelwerfer har legat nere ganska länge nu. Funderade ett tag på att beställa en till från Modellersloft, den kamouflerade.
Jo det va ingen dum ide alls, funkar mycket bra tyckte jag.
Nej jag köpte aldrig satsen till tyvärr, o nu är den slut såld. Men inte gjorde det något, spara in en massa dollar på att göra sakerna själv. Men hjulen kanske man hade fått nytta av.

Bättre att måla om din, kanon att den är grå igrunden då man skrapar fram lite slitage repor.
Jag kommer att måla om min, men inte i denna etap, nu får den vara grå till insprationen flödarigen. :D
Men vist du kanske vill ha 2st, men för egen del räker det gott med en.
Lägger in någon bild på min när den är klar.

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 31 juli 2008, 00:14

snorre70 skrev:
Cyber Joker skrev:
snorre70 skrev:Tja Cyber H
Jag gjorde mina av trä, vanlig rundstav och lite tunn Evergreen plast och så gjorde jag stäng bygeln av ståltråd.
Och en rund Evergreen stav på baksidan som gångjärn. Jag gjorde 15st men färgen räkte bara till 3st.
Men mer fär så har jag flera.
Dim, är bara meta av skottet lite bretare ska den vara.
Jag håller oxå på med en i metal som man kan öppna och stänga, o lägga i skottet oxå. En gammal skur borsta i rätt dim, som skulle gå till tippen, man får inte va dum. :lol:
Hi,hi smart! Skurborstskaftet är ju perfekt som rör, bara att såga upp i rätt längder. Köpte du inte satsen med de senare hjulen och fem skott i metall? Jag har inte ens öppnat min ännu, projekt Nebelwerfer har legat nere ganska länge nu. Funderade ett tag på att beställa en till från Modellersloft, den kamouflerade.
Jo det va ingen dum ide alls, funkar mycket bra tyckte jag.
Nej jag köpte aldrig satsen till tyvärr, o nu är den slut såld. Men inte gjorde det något, spara in en massa dollar på att göra sakerna själv. Men hjulen kanske man hade fått nytta av.

Bättre att måla om din, kanon att den är grå igrunden då man skrapar fram lite slitage repor.
Jag kommer att måla om min, men inte i denna etap, nu får den vara grå till insprationen flödarigen. :D
Men vist du kanske vill ha 2st, men för egen del räker det gott med en.
Lägger in någon bild på min när den är klar.
Slutsåld? Tyckte jag såg den på någon sida för inte så länge sedan. Jodå jag har tänkt på att måla om min i gult.

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Nebelwerfer

Inlägg av snorre70 » 2 augusti 2008, 13:23

Har kommer tillslut lite bilder på min Nebelwerfer och sakerna som jag gjort klart till den.
redo att avfyras............... :D
Bilagor
nerw132.JPG
nerw132.JPG (41.04 KiB) Visad 1768 gånger
nerw129.JPG
nerw129.JPG (41.29 KiB) Visad 1768 gånger

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av B Hellqvist » 2 augusti 2008, 13:59

Det är inte utan att man får idéer inför nyår... ;)

Användarvisningsbild
Kent W
Medlem
Inlägg: 352
Blev medlem: 15 februari 2005, 19:14
Ort: Luleå

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Kent W » 2 augusti 2008, 14:54

Din Nebel ser jättefin ut!
Skall du hänga på den detaljer liknande de som Tim Catton har tagit fram?

Mvh
Kent
Bilagor
tc2.jpg
tc2.jpg (55.89 KiB) Visad 1754 gånger

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 2 augusti 2008, 21:44

B Hellqvist skrev:Det är inte utan att man får idéer inför nyår... ;)
Ja inte sant! Har länge funderat på att tillverka projektiler med svartkrutsmotorer, bör inte vara så svårt. Nebelwerfern kan ju inte smälta eller börja brinna då den är av metall. Helst ska utblåsen vara en ring av små utgångshål med en vinkling som får raketen att rotera kring sin egen axel. Svårast blir att få till den elektriska tändningen. :lol:

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Nebelwerfer

Inlägg av Cyber Joker » 2 augusti 2008, 21:46

snorre70 skrev:Har kommer tillslut lite bilder på min Nebelwerfer och sakerna som jag gjort klart till den.
redo att avfyras............... :D
Du får nog skaffa längre kabel till avfyringsdosan om du inte vill att han som fyrar av ska få svedda ögonbryn. :lol:

Användarvisningsbild
MD650
Redaktör emeritus
Inlägg: 16318
Blev medlem: 27 mars 2002, 13:40
Ort: Det egentliga Sverige

Re: Snorres figurer!

Inlägg av MD650 » 2 augusti 2008, 21:51

snorre!
Såg raketerna ut så där (d.v.s. i bakändan)?
:)

Användarvisningsbild
glimturen
Medlem
Inlägg: 430
Blev medlem: 29 december 2006, 02:54
Ort: Göteborg

Re: Snorres figurer!

Inlägg av glimturen » 2 augusti 2008, 23:38

Mycket trevligt Snorre.

Lite mer extra på dessa modeller gör verkligen susen.
Bra jobbat!

Mvh
Glimturen

Användarvisningsbild
Cyber Joker
Medlem
Inlägg: 1345
Blev medlem: 29 mars 2006, 01:28
Ort: Malmö

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Cyber Joker » 4 augusti 2008, 00:46

MD650 skrev:snorre!
Såg raketerna ut så där (d.v.s. i bakändan)?
:)
Nja inte riktigt. De är lite mer rundade, sedan är det som runda ringar där bak. Denna bit som sticker ut far av när raketen avfyras.
Bilagor
Raket.jpg
Raket.jpg (40.95 KiB) Visad 1681 gånger

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 6 augusti 2008, 12:53

Har en extra semester dag i dag, så jag sitter i tittar lite bland figurern m.m.
Så nu har jag bestämt mig för att göra en husruin till fast den andra inte är 100% klar :D
Ska börja såga lite snart, så man får se va det blir, men jag har en ide i alla fall. :idea:

Användarvisningsbild
Välitalo
Medlem
Inlägg: 363
Blev medlem: 8 oktober 2005, 13:08
Ort: Norrland

Re: Snorres figurer!

Inlägg av Välitalo » 6 augusti 2008, 15:47

Lite sen kommentar, men Nebeln såg ju väldigt bra ut!

Redo för action... 8-)

Användarvisningsbild
snorre70
Medlem
Inlägg: 1497
Blev medlem: 27 maj 2006, 09:49
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Snorres figurer!

Inlägg av snorre70 » 6 augusti 2008, 16:04

Välitalo skrev:Lite sen kommentar, men Nebeln såg ju väldigt bra ut!

Redo för action... 8-)
Tackar, det är aldrig försent för en komentar, men som sakt jag har lite kvar att göra på den.
Lite förbättreingar,
tex, skotten ska fixas till i bak så dom ser någorlunda ut som dom ska i alla fall. :D

Skriv svar