WinSPww2 är släppt!

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
JohnT
Stödjande medlem 2022

WinSPww2 är släppt!

Inlägg av JohnT » 19 maj 2006, 20:53

Här kan man ladda ner spelet gratis:

http://www.shrapnelgames.com/SPCamo/wSPWW2/1.htm

mvh
John T

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 26 maj 2006, 12:27

Var någonstans står det att det går ladda ner gratis? Jag kunde bara se texten Buy it now!.

Morgan

Användarvisningsbild
CvD
Medlem

Inlägg av CvD » 26 maj 2006, 12:40

Jkpg1977 skrev:Var någonstans står det att det går ladda ner gratis? Jag kunde bara se texten Buy it now!.

Morgan
Välj Downloads till vänster alt tryck här

/CvD

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 26 maj 2006, 12:59

Ett trevligt iniativ! :) Dock tror jag jag väntar med att ladda ner det tills dom har hunnit patcha upp det lite - min dator har fått någon sjuka, alt SBS, så allt är instabilt som tusan. Ska försöka få ordning på WinSP:MBT först, men sen ska jag känna på det!

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem

Inlägg av Dalmas » 26 maj 2006, 16:56

Tyvärr funkar ju inte fullskärmsvarianten på MBT på min dator, så jag kommer nog att behålla min DOS variant av WWII länge än.

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 31 maj 2006, 09:03

Hur tar jag screenshots i Steel Panther WW2 for Windows som går att spara som .jpg-bilder och modifiera i Photoshop?

Morgan

Användarvisningsbild
Andreas K
Medlem

Inlägg av Andreas K » 2 juni 2006, 19:35

Det tar lite tid för en nybörjare att lära sig hur det funkar. Igår skulle jag bygga upp Kinesiska Kommunistarmén, och det slutade med att jag bara hade en armé bestående av packåsnor... :oops:
Det är lite surt att fullskärmsläget inte funkar. :?

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 22 juli 2006, 23:05

För den som inte upptäckt det ännu:

I Win-versionen av SPWW2 går det att låta fordonen backa bort från fienden, med det tjocka frontpansaret och den massiva kanonen riktad i farans riktning. Denna manöver tar visseligen tre gånger så lång tid som att köra framåt, men det kan löna sig i strid.

Tryck bara 8 på nummertangenterna längst till höger på tangentbordet.

Morgan

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Ändra om i befälsstrukturen?

Inlägg av Morgan » 7 september 2006, 06:47

Hej,

jag undrar om det går att ändra om i befälsstrukturen i SPWW2 på något sätt. Har skapat en stridsstyrka för kommande AARs, och jag vill att prickskyttarna ska stå under direkt befäl av överstelöjtnanden, dvs. stridsstyrkechefen som jag gestaltar. Hur gör jag det? I morse kollade jag i befälsrostret (en knapp långt uppe till höger i läget när du placerar ut dina styrkor inför det kommande slaget), men där gick det bara att kolla vem som hade befäl över vad.

Morgan

JohnT
Stödjande medlem 2022

Re: Ändra om i befälsstrukturen?

Inlägg av JohnT » 8 september 2006, 22:14

Jkpg1977 skrev:Hej,

jag undrar om det går att ändra om i befälsstrukturen i SPWW2 på något sätt. Har skapat en stridsstyrka för kommande AARs, och jag vill att prickskyttarna ska stå under direkt befäl av överstelöjtnanden, dvs. stridsstyrkechefen som jag gestaltar. Hur gör jag det? I morse kollade jag i befälsrostret (en knapp långt uppe till höger i läget när du placerar ut dina styrkor inför det kommande slaget), men där gick det bara att kolla vem som hade befäl över vad.

Morgan
Under deployment när man ser kartan och placerar sina förband finns en knapp för att byta chef på enskild enhet (tredje knappen uppifrån i vänstra raden).
Välj enhet (prickskytt) klicka på knappen nämnd ovan (en vit pil som pekar på en "chef")
leta upp den nya chefen och klicka på den.

I Show company details kan man flytta plutoner mellan kompanicheferna, men det brukar ta mig något försök innan jag kommer ihåg hur det ska funka.

Föressten tack för AAR'na

/John T

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Inlägg av Morgan » 9 september 2006, 09:45

Tack så mycket för infon, ska testa det ikväll. Det ska förresten inte dröja allt för länge innan jag publicerar nästa stridsstyrka, håller fortfarande på med bakgrundsresearchen för att få till en trovärdig historia.

Morgan

Användarvisningsbild
Morgan
Medlem

Re: Ändra om i befälsstrukturen?

Inlägg av Morgan » 9 september 2006, 20:35

JohnT skrev: I Show company details kan man flytta plutoner mellan kompanicheferna, men det brukar ta mig något försök innan jag kommer ihåg hur det ska funka.

/John T
Fick det att funka på det sistnämnda sättet. Jag fick först flytta enheterna till kompanicheferna och sedan till högkvarteret.

Morgan

Skriv svar