German Front Mod (COD) i Multiplayer-version är nu släppt

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

German Front Mod (COD) i Multiplayer-version är nu släppt

Inlägg av Hooka-Hey » 13 april 2005, 15:00

http://germanfrontmod.justgamers.de/index.php?sektion=2

"After almost 2 years of development, the time has now come to release the German Front Mod Multiplayer Part. The version you can now download it V. 0.9 and soon there will be a patch fixing open issues and adding new content!

The German Front Mod features 7 new weapons, 4 new maps, 9 new vehicles and many other things like a class system combined with a never-seen before uniform system!"

Återstår således Single Player-versionen av denna Call Of Duty-mod där man följer en storyline ur ett tyskt perspektiv.

/ Hooka-Hey

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 13 april 2005, 19:20

För en icke data kunnig person :) är detta svårt?Kan man spela det vanliga spelet eller behöver man ta bort det gamla?

Läste lite på sidan där dom nämner att man ev måste ta bort kartor?

Är det någon som har testat detta och kan berätta hur det blev och hur enkelt/svårt det var?

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 14 april 2005, 18:07

Jag har tidigare spelat betaversioner av denna mod och har då inte behövt radera kartor från ordinarie version av Call of Duty eller andra moddar. Jag har även kunnat fortsätta spela Call of Duty. Jag noterade också kommentarerna på deras hemsida om att radera kartor osv och som jag tolkar det så berör det andra moddar - inte Call of Duty i sig. Det kan ju vara så att Geman Front Mod fungerar väl i symbios med andra moddar, men om problem uppstår så antar jag att de som designat just denna mod har detta som recept (dvs att radera de andra moddarna).

/ Hooka-Hey

Skriv svar