Jag tänker inte tråka ur er med alla hangarer men det fanns många plan. I en av hangarerna jobbade de med renovering och det var intressant att se dem i arbete med stora (Sterling) plan och mindre (He 162) plan. The American Air Museum var den sista lokalen med plan i
https://www.iwm.org.uk/visits/iwm-duxfo ... air-museum Ytterst imponerande med allt mellan B 52 och U 2. Men då började krafterna sina och det var en pärs att i hettan att ta sig tillbaka till entrén. På vägen ser vi hur de startar motorn på en Bearcat ute vid fältet. Hursomhelst käkar vi lunch där vi ätit frukost, The Spitfire Café, Spitfire battered fish and chips, naturligtvis nersköljt av en:

Många Spitfire hade de. Maten var förvånansvärts bra. Fanns fler alternativ att
äta. En liten tur i shopen avslutade det hela. Några småpresenter och en Spitfire keps till hustrun och en Spitfire t-shirt till mig.
Uber till hotellet, liten paus när vi plockade upp väskan innan Uber till Stansted och flyg hem. Väskor av större format vill de inte ha in på Duxford och det finns ingen förvaringsplats.
Helt underbar resa och jag är imponerad av hustruns ansträngningar för mig. När hon lyckas få in bilderna sina till datorn ska jag illustrera lite mer.
Men en bild av de få jag tog får ni se nu.
MVH
Hans