Nej.....han är egentligen engelsman, hon tyska.....Amund skrev:Jag prövar med Bing Crosby och Dixie Lee..?
Quiz: Latinamerikas & Nordamerikas historia
Re: Quiz: Latinamerikas & Nordamerikas historia
Kanske halva svaret raett. Vampen aer Marlene Dietrich?
Braveo - Vampen ÄR Marlene! Den andre associeras med......unmo300 skrev:Kanske halva svaret raett. Vampen aer Marlene Dietrich?
- Bilagor
-
- cane.gif (3.93 KiB) Visad 266 gånger
Charlie Chaplin var engelsman och brukade kaepp, saa det blir mitt svar, aeven om jag inte kaenner igen honom paa bilden.
CC är så fixerad vid luffarkostyen att man glömmer att det fanns en människa i den. Men visst är det Chaplin tillsammans med ''Den Blå Ängeln''. Frågan är din, Varjaginte kaenner igen honom
Tack foer fraagan men p.g.a. tidsbrist laemnas den fri.
Vem ''over there'' har skämtsamt fått samma namn som denna?, Varjag
- Bilagor
-
- känt klocktorn.jpg (45.13 KiB) Visad 244 gånger
Longshot:
Benjamin Franklin??????????????????????????
Äh, det löser sig.
Nix - en annan - nutida BenjaminNIL skrev:Longshot:
...... chefskamreraren i Washington......varjag skrev:Nix - en annan - nutida BenjaminNIL skrev:Longshot:
Ben Bernanke
RIGHT! Ben Bernanke kallas skämtsamt för ''Big Ben'' av de bankirer som måste lyda honommasase skrev:Ben Bernanke
masase frågar, Varjag
Nästa fråga är dagsaktuell i Sverige och relaterar till Big Ben.
Efter HQ Banks (den Svenska banken) konkurs så har det diskuterats om att Sverige skall införa en variant på en nästan 70 år gammal amerikansk lag. Den amerikanska lagen är numera avskaffad men det finns planer på att "återskaffa" lagen.
Vilken lag är det jag syftar på'?
Efter HQ Banks (den Svenska banken) konkurs så har det diskuterats om att Sverige skall införa en variant på en nästan 70 år gammal amerikansk lag. Den amerikanska lagen är numera avskaffad men det finns planer på att "återskaffa" lagen.
Vilken lag är det jag syftar på'?
Kanske dax för ett tips här..... 
Varjag har helt rätt.
Lagen kom till efter depressionen och syftade till att skilja investment banking från retail banking i syfte att undvika bankkollapser som skulle drabba vanliga privatpersoner.
Lagen kom till efter depressionen och syftade till att skilja investment banking från retail banking i syfte att undvika bankkollapser som skulle drabba vanliga privatpersoner.