mer läsning
![Bild](http://www.royal-navy.mod.uk/upload/img_400/989575547f.jpg)
Hennes sjösättning
De tyska F124 eller Sachsen-klass fregatterna är inte baserade på Aegis teknologi, utan de använder APAR och SMART-L radar från Thales. Däremot använder de det amerikanska 32-cell Mk41 lavettaget för ESSM och SM-2 robotar. I övrigt håller jag med. Den brittiska Daring-klassen ger alldeles för lite för pengarna. Nansen-klassen är nog hårdbantad som de ser ut nu, men har ändå en viss utbyggnadspotential. Men varför måste nästan alla nya örlogsfartyg vara så fula? Daring-klassen är väl ett skräckexempel på detta, men som tur är så visar de holländska De Zeven Provincien-klass fregatterna ändå att det inte måste vara så.Ja77 skrev:Själv tycker jag att de spanska/tyska aegis fregaterna/jagarna verkar ge mer för pengarna. Medan de Norska verkar vara lite för hårdbantad variant.
Står fortfarande inget om maskineri eller effekt. Har ju betydelse för farten, det med.gunship skrev:det gjorde USS Iowa & Co med.
för att inte tala om hangarfartyg som tuffar omkring i 30 knop...![]()
ingen maxfart än?
During four weeks of sea trials, Daring has achieved 31.5 knots - exceeding a target of 28 knots.
Lär av detta FMV och Karlskrona Varvet!The £1 billion HMS Daring will become the most advanced warship in the world when it enters service with the Royal Navy next year.