Roman Arn blir spelfilm.
Såg trailern i nöjespanelen i morgonsoffans repris. "En man, en kvinna...separerade med många mil OCH ETT KRIG"
Det ser ganska töntigt ut när svenskarna ska försöka få till en trailer i Kingdom of Heaven film. Fast varför jämföra med Kingdom när vi kan jämföra med King Arthur:D? Skarsgård har nästan samma frisyr.
Det ser ganska töntigt ut när svenskarna ska försöka få till en trailer i Kingdom of Heaven film. Fast varför jämföra med Kingdom när vi kan jämföra med King Arthur:D? Skarsgård har nästan samma frisyr.
-
Magnus Lindström
- Medlem
Är inte alla de där fantasy?Olof Larsson skrev:Jo, frågan är väl om filmen ska betraktas som fiction eller fantasy...tyskaorden skrev:Eftersom filmen bygger på en bok som är ganska fritt fabulerad utifrån historien så kan den per definition inte bli helt historisk korrekt.
Är det SPR eller Conan Barbaren/Braveheart/Den Siste Samurajen.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
-
Magnus Lindström
- Medlem
Ser inte vad som skulle göra den något annat än en medelmåttig krigsfilm, är det att det inte är tillräckligt många avskedskommentarer innan folk dör? Vad jag vet så uppehöll sig inga tigrar i området.
Om tyskarna ändå ska slåss som malajer så kunde man ju skildrat ett anfall av något av de halvtaskiga förbanden som fanns i området understödda av några gamla franska stridsvagnar. Nu kastar man istället in SS med tigervagnar som rullar fram längs gatorna och snurrar med kanonerna, men det var väl slut på ammo till kulsprutorna och besättningarna saknade kunskap om gatustrider. Det måste ha rådit en lusepedemi i Normandie med tanke på frisyrerna
Nej SPR är väl inte mer realistisk än Braveheart (Tarzan goes to Scotland). Kanske inte fantasy men väldigt medelmåttiga när det gäller skildringen av sina perioder.
Jag förstår inte vad med SPR som får folk att gå igång. Slutstriden är väl som hämtad från 60-70 talets filmer? I klass med Kellys hjältar. men det kan väl vara underhållande att se på.
Så för att bli on topic så hoppas jag inte Arn har det minsta gemensamt med SPR, hellre då band of brothers.
Om tyskarna ändå ska slåss som malajer så kunde man ju skildrat ett anfall av något av de halvtaskiga förbanden som fanns i området understödda av några gamla franska stridsvagnar. Nu kastar man istället in SS med tigervagnar som rullar fram längs gatorna och snurrar med kanonerna, men det var väl slut på ammo till kulsprutorna och besättningarna saknade kunskap om gatustrider. Det måste ha rådit en lusepedemi i Normandie med tanke på frisyrerna
Nej SPR är väl inte mer realistisk än Braveheart (Tarzan goes to Scotland). Kanske inte fantasy men väldigt medelmåttiga när det gäller skildringen av sina perioder.
Jag förstår inte vad med SPR som får folk att gå igång. Slutstriden är väl som hämtad från 60-70 talets filmer? I klass med Kellys hjältar. men det kan väl vara underhållande att se på.
Så för att bli on topic så hoppas jag inte Arn har det minsta gemensamt med SPR, hellre då band of brothers.
- Fredrik Andersson
- Medlem
Äh vafan. Jag hade inte tänkt ställa upp eftersom statistmedverkan genom Troja:s sk. dokumentär gav allt annat än mersmak. Men inte ska dom här stackarna lida för mupparna på Troja... Slängde in en statistanmälan idag, så om dom är riktigt desperata kanske dom hör av sig... Antar att dom betalar någon slags arvode för resa och insats?
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Fredrik Andersson
- Medlem
Det finns en anmälningsblankett via hemsidan http://www.arnmagnusson.se
- Fredrik Andersson
- Medlem
Det är skillnad på Troja och Sveriges genom tiderna dyraste filmptojekt...Franq skrev:Äh vafan. Jag hade inte tänkt ställa upp eftersom statistmedverkan genom Troja:s sk. dokumentär gav allt annat än mersmak. Men inte ska dom här stackarna lida för mupparna på Troja... Slängde in en statistanmälan idag, så om dom är riktigt desperata kanske dom hör av sig... Antar att dom betalar någon slags arvode för resa och insats?
Det är nog inte filmen Troja som åsyftas utan produktionsbolaget med samma namn som låg bakom 4ans serie om Arn.Sgt 83 Pluton skrev:Det är skillnad på Troja och Sveriges genom tiderna dyraste filmptojekt...Franq skrev:Äh vafan. Jag hade inte tänkt ställa upp eftersom statistmedverkan genom Troja:s sk. dokumentär gav allt annat än mersmak. Men inte ska dom här stackarna lida för mupparna på Troja... Slängde in en statistanmälan idag, så om dom är riktigt desperata kanske dom hör av sig... Antar att dom betalar någon slags arvode för resa och insats?
- Fredrik Andersson
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Tacka f-n för att man sket i att ställa upp vid inspelningen av slaget vid Gestilren efter den behandling man fick vid inspelningen i februari -03...Sgt 83 Pluton skrev:Jo, jag var medveten om det. Troja Televisions kommentar när man försiktigt frågade efter åtminstone reseersättning var att "det här är en dokumentär och ingen spelfilm så vi har ingen budget. Dessutom verkar ni ju ha ganska kul ändå..."
Tack för länken!
SVT drar sig ur projektet:
Edit; tydligen en stor nyhet:
Även här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=677740
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=361421GP skrev: - Det har tyvärr visat sig att SF inte kan leverera innehåll enligt det ursprungliga kontraktet. Därtill visar det sig att det filmade materialet inte håller den kvalitet som vi hade förväntat oss.
Edit; tydligen en stor nyhet:
http://www.svd.se/dynamiskt/noje/did_16557077.aspSvD skrev:Den viktigaste orsaken till att SVT drar sig ur är emellertid inte de konstnärliga bristerna, utan att SF inte levererar det material som parterna kommit överens om från början. Överenskommelsen mellan SF och SVT var att det skulle spelas in mycket extramaterial till tv-versionen, som inte kommer att visas i de två biofilmerna.
Men nu visar det sig att SF inte kommer att spela in det extra tv-materialet. Därför blir det inte sex entimmarsavsnitt som planerat.
Även här:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=677740
- Mathias Forsberg
- Medlem