Ny film om "vikingar" och amerika - Pathfinder
-
Torbjörn J
- Medlem
Ny film om "vikingar" och amerika - Pathfinder
Efter att ha sett trailern och vikingarna i deras fina "döskallehjälmar med horn" vet jag inte om jag ska skratta eller gråta! Dessutom är vikingarna bara ute efter att döda, plundra och förstöra! Jojo..
Premiär i staterna i januari nästa år.
http://www.pathfinderthemovie.com/
- trailerna startar direkt när man kommer till sidan-
Premiär i staterna i januari nästa år.
http://www.pathfinderthemovie.com/
- trailerna startar direkt när man kommer till sidan-
Breveheart mk 2 med indianer? Vikingarna var säkert så rika att de hadde råd med långa järnkedjor att binda fångar med särskilt när Grönland/Island hadde extrem järnbrist.......vi ska nog inte prata högt om resten av utstyrselen.
Den verkar få Peral Harbo och den sista Samuraien att likna seriösa dokumentärer.....
Den verkar få Peral Harbo och den sista Samuraien att likna seriösa dokumentärer.....
-
Magnus Lindström
- Medlem
- Djinghis Khan
- Medlem
Lägg märket till att "indianerna" spelas av asiatiska skådisar, i vart fall vissa av dem.
Hade säkert kunnat bli en hyffsad fantasyfilm (historisk film är väl för mycket begärt), men istället innehåller den bara klichéer och barnsliga effekter. Det värsta är att de har lånat och vulgariserat den samiske regissören Nils Gaups tema i Ofelash eller Vägvisaren som den heter på svenska, som faktiskt är en av mina favoritfilmer. Redan när jag hörde nyheten på Oddasat för ngt år sedan att man skulle göra en Hollywoodversion av Vägvisaren började jag bäva. Men jag hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat föreställa mig en kalkon av den här kalibern.
Hade säkert kunnat bli en hyffsad fantasyfilm (historisk film är väl för mycket begärt), men istället innehåller den bara klichéer och barnsliga effekter. Det värsta är att de har lånat och vulgariserat den samiske regissören Nils Gaups tema i Ofelash eller Vägvisaren som den heter på svenska, som faktiskt är en av mina favoritfilmer. Redan när jag hörde nyheten på Oddasat för ngt år sedan att man skulle göra en Hollywoodversion av Vägvisaren började jag bäva. Men jag hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat föreställa mig en kalkon av den här kalibern.
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
-
bandykullan
- Medlem
Angående 13:e krigaren så hade den två fördelar. Den ena var att den slutade och den andra var början. Början på filmen var, om jag minns det rätt, helt ok. En arabisk man träffar på ngr vikingar i södra Ryssland och försöker förstå sig på dem. Men början gör ingen film och den spårade som sagt ur efter 15 min.
När jag ser filmer som Pathfinder produceras mår jag faktiskt fysiskt dåligt. Det är ett hån mot historien.
När jag ser filmer som Pathfinder produceras mår jag faktiskt fysiskt dåligt. Det är ett hån mot historien.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt: