Flög till Polen (Gdansk) 1 juli måste nog erkänna att det var en utav dom finaste städerna jag varit i mycket är renoverat, så det är inte som under komunist tiden när allt var gråt nu har staden blivit gasnka så färgglad.
sedan flög jag till Warsawa mycket är ändrat har blivit ett litet metropolitan många skyscrapes, märks att många har börjat investera i Polen. När jag var i warsawa så besökte jag bland annat uppresnings museet warsawa som är nog ett utav dom häftigaste museum jag varit på ett borgmästaren gav en mångmilion budget på det museumet dom har en stor biosalong och har till och med tryckt in ett bombplan som polackerna lyckades bygga i staden under kriget. sen var jag ju då på en massa andra museum ochså.
Från Warsawa flög jag till krakow, ochså en väldigt fin stad specielt gamla torget och gamla stan var ochså och kollade på slottet wawel ett rent exemplar av italiensk arkitektur, sen var jag ochså på en nybyggd kyrka glömt bort namnet men var väldigt fin hade ett högt torn.
sen åkte jag ochså till en massa andra ställen som Malbork, zamosc kan inte stava det

, baranov slottet väldigt fint, slottet Lancut,pzcemysl, etc, etc, etc.
Var tyvär inte i Ukraina visste inte då att man inte behövde ha visum plus att mina släktingar avrådde mig till att åka dit sa att jag skulle bli besviken eftersom typ all därborta är förstört och att regeringen inte orkar eller vill reparera forna Polska städer.
har en massa kort ochså som jag ska visa men har dom inte på den här datan jag använder nu,så det blir väll en annan gång lyckades ta 780 kort under resan plus en massa film. Det här kan nog kallas för en väl documenterad resa

.
Kom tillbaka 2 Augusti.
Mvh David. Tack för alla resetips synd bara att jag inte såg det sista med visumet och det catolska " Disneyland"

.