Tillägnad vår saknade medlem varjag
-
Mr x
- Medlem
Parlour skrev:Hade Hitler haft en grav skulle den säkert vara proppad med blommor, detsamma gäller Stalin och alla andra idioter under historien. Inte blir jag förvånad över det, vad förväntar man sig av människor?
Bara för att du tycker att Hitler/Stalin var idioter så finns/fanns det andra som dyrkade dom.Tänk på att två stora nationer Tyskland/Sovjet stod bakom dessa två herrar och supportade deras politik.
Jag vet alla i resp land tycket inte om deras politik

-
Parlour
- Tidigare medlem
MD650 skrev:Parlour skrev:D. Löwenhamn skrev:Parlour, och vad vill du säga med det?
mvh/ Daniel
Tycker du inlägget var kryptiskt eller? Jag trodde jag var tydlig.
Uppenbarligen var du otydlig eftersom det ställs en fråga vad du menar.
Det är väl snarare hans problem då och inte mitt eller hur? Jag anser att jag var väldigt tydlig. Det finns inga hemliga dolda budskap i inlägget, rakt på sak bara.
-
Parlour
- Tidigare medlem
Mr x skrev:Parlour skrev:Hade Hitler haft en grav skulle den säkert vara proppad med blommor, detsamma gäller Stalin och alla andra idioter under historien. Inte blir jag förvånad över det, vad förväntar man sig av människor?
Bara för att du tycker att Hitler/Stalin var idioter så finns/fanns det andra som dyrkade dom.Tänk på att två stora nationer Tyskland/Sovjet stod bakom dessa två herrar och supportade deras politik.

Och det skulle rättfärdiga att lägga blommor på deras gravar idag och hylla dom? Det tycker inte jag.
-
Marcus
- Medlem
Parlour skrev:MD650 skrev:Parlour skrev:D. Löwenhamn skrev:Parlour, och vad vill du säga med det?
Det är väl snarare hans problem då och inte mitt eller hur? Jag anser att jag var väldigt tydlig. Det finns inga hemliga dolda budskap i inlägget, rakt på sak bara.
Får man en fråga om vad man menar med ett inlägg hör det till god ton att försöka besvara denna istället för att svara med dumheter som "
Det är väl snarare hans problem då och inte mitt eller hur?".
/Marcus
-
Parlour
- Tidigare medlem
Marcus Wendel skrev:Parlour skrev:MD650 skrev:Parlour skrev:
Får man en fråga om vad man menar med ett inlägg hör det till god ton att försöka besvara denna istället för att svara med dumheter som "
Det är väl snarare hans problem då och inte mitt eller hur?".
/Marcus
I
vanliga fall ja men i detta fall uppfattade jag det (som nästan alltid här tyvärr) som en provokation då mitt inlägg var
väldigt tydligt. Om jag inte uppfattades som trevlig kan jag säga att frågan inte heller uppfattades som så värst trevlig. Ska vi gå vidare nu eller ska detta fortsätta att ältas i all oändlighet?
jesus christ

-
Marcus
- Medlem
Parlour,
Eftersom du tydligen inte förstod mitt inlägg så försöker jag igen:
Vänligen förklara ditt inlägg ovan som du blev ombedd att göra, tack.
/Marcus
-
Daniel L
- Medlem
Parlour, det jag inte förstod var vad du ville säga med ett påstående om hur det skulle vara om Hitler "och andra idioter" hade haft en grav när vi diskuterar vem det är som lagt blommor på Michael Wittmanns grav. Jag förstår inte sambandet.
mvh/ Daniel
-
Parlour
- Tidigare medlem
Kanske hade varit bra om du varit lika tydligt direkt från första början? Din första fråga kändes faktiskt ganska provocerande i sin korthet och nonchalans.
-
Marcus
- Medlem
Parlour,
Som sagt: Vänligen förklara ditt inlägg ovan som du blev ombedd att göra, tack.
Det finns ingen anledning för en otrevlig ton bara för att du inte håller med om något inlägg, så lugna ner dig.
/Marcus
-
Mako
- Medlem
Tydligen så menar Parlour att eftersom "folk" är dumma i huvudet och gärna dyrkar idioter, så är det inget underligt med att Wittman får lite blommor på graven. Antar alltså att han menar att Wittman var en idiot. Själv har jag ingen aning om hurvida han var det eller ej. Det enda jag vet om karln är att han tillhörde 12:e Waffen-SS-divisionen och slog ut en massa brittiska stridsvagnar på en och samma dag i nån stad utanför Caen.
Sålunda var hans inlägg inte särskilt svårt att tyda (om jag inte har jävligt fel alltså). Däremot kunde han väl ha förklarat sig lite mer utförligt hur han menade, och framförallt varför.
-
Johan Elisson
- Medlem
av Johan Elisson » 13 oktober 2004, 22:15
Mako skrev:Det enda jag vet om karln är att han tillhörde 12:e Waffen-SS-divisionen
Nej.

Han tillhörde det fristående kårförbandet schwere SS-Panzerabteilung 501.
/Johan
-
Mako
- Medlem
Johan Elisson skrev:Mako skrev:Det enda jag vet om karln är att han tillhörde 12:e Waffen-SS-divisionen
Nej.

/Johan
Visst ja, han hade väl en Tiger (eller är jag ute och cyklar igen

) och dessa tillhörde väl i alla fall i Normandie självständiga förbarnd.
Alltså visste jag ännu mindre än jag trodde om Wittman.
-
MD650
- Redaktör emeritus
Johan Elisson skrev:Mako skrev:Det enda jag vet om karln är att han tillhörde 12:e Waffen-SS-divisionen
Nej.

/Johan
T.o.m. scwh. SS-Pzabt 101 som sedemera efter hans död blev 501.

-
MD650
- Redaktör emeritus
Parlour skrev:
Och det skulle rättfärdiga att lägga blommor på deras gravar idag och hylla dom? Det tycker inte jag.
Det kanske det inte gör. Det beror ju vilken uppfattning man har.
En del tycker som Du och en del inte.
-
Mr x
- Medlem
Parlour skrev:Mr x skrev:Parlour skrev:Hade Hitler haft en grav skulle den säkert vara proppad med blommor, detsamma gäller Stalin och alla andra idioter under historien. Inte blir jag förvånad över det, vad förväntar man sig av människor?

Ser absolut inget fel i att lägga blommor på en grav där någon har kämpat för något som han/hon trodde på så mycket att han gav sitt liv för den saken.
Tycker att det är hedrande att det finns personer som är villiga att ge sitt liv för något.
Må de soldater som stred under kriget få vila ifred och låt oss alla hoppas att det inte blir något till världskrig.
Tack för ordet