Vietnamkriget
Vietnamkriget
Kan någon säga några orsaker till Vietnamnkriget och varför de blev som de blev?
Vilka var de ansvariga och vad hade man kunnat göra för att undvika det?
-
Gutekrigaren
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem
Alldeles säkert. Men då är väl för de flesta den första impulsen att kolla på snabbast möjliga sätt, dvs NE, när det rör sig om så enkla frågor? Då kollar man upp grunderna själv och ställer sedan frågor över det man undrar över.
Dessutom ställer man inte fyra frågor på raken som är mycket typiska för en lärares sätt att fråga.
Mvh Petter
Dessutom ställer man inte fyra frågor på raken som är mycket typiska för en lärares sätt att fråga.
Mvh Petter
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Re: Vietnamnkriget
Vilka de ansvariga är... Det går nog inte att säga säkert. Betygen ä redan satta, så du får inte IG om du skiter i att lämna in.LeoX skrev:Kan någon säga några orsaker till Vietnamnkriget och varför de blev som de blev?
- Dûrion Annûndil
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Leez, visserligen ska man inte bli bespottad, men när man registrerar sig på ett forum för att uppenbarligen enbart ha hjälp med en läxa så är det svårt för en del medlemmar att inte uppmärksamma detta. Jag gör som Marcus Wendel förespråkar, skriver ingenting alls i tråden (trots att jag kanske kan svaret, för jag tycker att man bör göra sina egna läxor), men jag tycker precis som Gutekrigaren uttrycker det.
För övrigt tror jag inte att det är någon av de mer aktiva medlemmarna som blivit stamgäster här genom att man som första inlägg vill ha hjälp med läxorna. Vill vi ha seriösa medlemmar ska vi "leta" efter dem som satt sig in i ett ämne, men som vill ha ännu mer kött på benen.
/Johan
För övrigt tror jag inte att det är någon av de mer aktiva medlemmarna som blivit stamgäster här genom att man som första inlägg vill ha hjälp med läxorna. Vill vi ha seriösa medlemmar ska vi "leta" efter dem som satt sig in i ett ämne, men som vill ha ännu mer kött på benen.
/Johan
Självklart skall man inte bespotta inlägg.Leez skrev:Jag håller med Leox till 100%. Vad är det för jävla bemötande han får på detta forumet? Fyfan för er. Enkla frågor för folk som är insatta i Vietnamkriget, eller så kunde någon annan som hade det i huvudet gå in på NE och leta upp svaren till honom.
/LA
Dock finns det ganska många trådar om Vietnamkriget.
Dessa hade man enkelt kunna hitta om man i sökfunktionen helt enkelt skrivit 'Vietnamkriget'.
Tråden jag hänvisade till innehåller rätt mycket information.
Om man sedan läst tråden och fortfarande har frågor är det ju bättre om man besvarar den aktuella tråden istället för att skapa en ny.
- KarralMedvied
- Medlem
Jag tycker det var bra frågor! Men så har jag ju blivit drillad på lärarhögskolan ocksåLeoX skrev:Kan någon säga några orsaker till Vietnamnkriget och varför de blev som de blev?
Iofs misstänker jag också att LeoX vill ha hjälp med läxorna men man kan ju som Orlando länka till andra trådar istället för att vara spydig?
Sedan undrar jag om man skulle hitta svaren på dessa frågor i de andra trådarna? Jag har inte sökt. Men för inte så länge sedan var politik bannlyst på Skalman, alltså talades det mest om historiska aspekter? Den och den plutonen gick där, Ak-47 är de bästa automatkarbinen osv? Vet inte men jag kan tänka mig att det inte finns svar på hur kriget hade kunnat undvikas? Kanske varför det startades?
I vilket fall tycker jag inte det är en lätt fråga vare sig man är inläst i ämnet eller ej, och varför har ingen av er som kunde svara så enkelt ens gett en kort sammanfattning och delgett er kunskap eller länkat till andra trådar som Orlando?
Om jag som gammal medlem under nytt namn vill veta mer kan ni tänka er svara då? För jag vet då rakt inte hur kriget hade kunnat undvikas...
/B
Du kan ju börja med att läsa i tråden jag hänvisade till vilket du tydligen inte gjortKarralMedvied skrev:Om jag som gammal medlem under nytt namn vill veta mer kan ni tänka er svara då? För jag vet då rakt inte hur kriget hade kunnat undvikas...
/B