Return of the King EE

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem

Return of the King EE

Inlägg av Usquebaugh » 27 maj 2004, 11:40

Nu har ju ROTK kommit ut på video och DVD, men är det nån som vet när EE kommer?

/A

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem

Inlägg av Usquebaugh » 27 maj 2004, 11:49

Dessutom undrar jag också var ni tror de har lagt till sekvenser, det var väl en halvtimmes tillägg eller nåt sånt...

/A

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 27 maj 2004, 13:38

Hade de inte lagt till massa minuter vid svarta porten? Med det svarta sändebudet och så?

Användarvisningsbild
Calan
Medlem

Inlägg av Calan » 27 maj 2004, 15:16

Hoppas dom har lagt den halvtimmen på Fylkes rensning!

Martinus
Medlem

Inlägg av Martinus » 27 maj 2004, 16:16

Calan skrev:Hoppas dom har lagt den halvtimmen på Fylkes rensning!
Det har de inte, eftersom den biten inte ens har filmats.

Vad jag vet kommer Sarumans död (i början av filmen! 8O ) att vara med, plus mer utanför Svarta porten (med Saurons språkrör), samt en förlängning av Sams och Frodos vandring genom Mordor, plus (möjligen) Denethor och palantíren, plus Gandalfs konfrontation med nazgûlernas ledare (den var med i trailern men inte i biofilmen).

Nayya
Medlem

Inlägg av Nayya » 27 maj 2004, 16:25

Snälla säg attdu ljuger!!! *** rent ut sagt! Éowyn och Faramir då??! :( *snyft*

Användarvisningsbild
Calan
Medlem

Inlägg av Calan » 27 maj 2004, 17:13

Kommer inte Läkendets hus och Faramir och Eowyn vara med då? Är det någon som vet säkert???

Användarvisningsbild
Azaghâl
Medlem

Inlägg av Azaghâl » 27 maj 2004, 17:21

Martinus skrev:...samt en förlängning av Sams och Frodos vandring genom Mordor...
Det låter rimligt.

Jag har svårt att dra mig till minnes just nu, men F+S har ju åtminstone de fula orch-hjälmarna med "näbb" på sig när de lämnar vakttornet. När gör de sig av med detta skrot i filmen? Visas det ens i bioversionen? Jag har en känsla av att de helt plötsligt har sina vanliga kläder på sig.

I boken tröttnar de ju på utklädnaden och slänger eländet i nån klyfta, och även Sams stekpannor och attiraljer som han har kånkat med sig hela vägen.

Användarvisningsbild
Calan
Medlem

Inlägg av Calan » 27 maj 2004, 17:53

Jag tycker hela Frodo och Sams ensamma vandring vart dålig. Det vart ingen timing mellan filmerna! Den delen av vandringen som äger rum i Konungens återkomst kom knappt med i filmen, den vart grymt bantad!

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem

Inlägg av Usquebaugh » 27 maj 2004, 18:30

Martinus skrev:
Men Christopher Lee var väl sur för att den biten inte kom med i bioversionen, då måste den ju ha filmats...
Martinus skrev:Vad jag vet kommer Sarumans död (i början av filmen! 8O ) att vara med, plus mer utanför Svarta porten (med Saurons språkrör), samt en förlängning av Sams och Frodos vandring genom Mordor, plus (möjligen) Denethor och palantíren, plus Gandalfs konfrontation med nazgûlernas ledare (den var med i trailern men inte i biofilmen).
Var har du fått denna information ifrån, står den att läsa på nätet?

/A

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem

Inlägg av Usquebaugh » 27 maj 2004, 18:34

Calan skrev:Jag tycker hela Frodo och Sams ensamma vandring vart dålig. Det vart ingen timing mellan filmerna! Den delen av vandringen som äger rum i Konungens återkomst kom knappt med i filmen, den vart grymt bantad!
Det tragiska är att biofilmspubliken kräver action, inte en relativt långsam vandring.

/A

Martinus
Medlem

Inlägg av Martinus » 27 maj 2004, 18:36

Calan skrev:Kommer inte Läkendets hus och Faramir och Eowyn vara med då? Är det någon som vet säkert???
Sorry, my bad. Det glömde jag. Jo, det kommer också att vara med. :oops:

Jag var vansinnigt irriterad på hur det bara sopades under mattan i bioversionen.

Martinus
Medlem

Inlägg av Martinus » 27 maj 2004, 18:44

Usquebaugh skrev:
Martinus skrev:
Men Christopher Lee var väl sur för att den biten inte kom med i bioversionen, då måste den ju ha filmats...
Martinus skrev:Vad jag vet kommer Sarumans död (i början av filmen! 8O ) att vara med, plus mer utanför Svarta porten (med Saurons språkrör), samt en förlängning av Sams och Frodos vandring genom Mordor, plus (möjligen) Denethor och palantíren, plus Gandalfs konfrontation med nazgûlernas ledare (den var med i trailern men inte i biofilmen).
Var har du fått denna information ifrån, står den att läsa på nätet?

/A
Nej, Christopher Lee var sur över att Sarumans död inte var med, inte över att rensningen av Fylke inte var med. Det är inte samma sak tyvärr. :cry: Det borde vara det.

Saruman kommer att dö i början av filmen när hela gänget är kvar i Isengård. Ryktena går isär, men det troligaste jag har hört är att Saruman får halsen avskuren av Ormstunga och tappar palantíren i vattnet (där Pippin plockar upp den, som ni minns från bioversionen), och sedan skjuteer Legolas ner Ormstunga. Ingen vet dock helt säkert, eftersom PJ lär ha filmat flera olika versioner av Sarumans död för att jäklas med ev. spioner på filmplatsen.

Ja, jag har snappat upp den lite här och där på nätet. Mest på http://www.theonering.net . Tyvärr är deras nyhetsarkiv GROTESKT stort, och det var länge sedan jag läste de här grejorna (och vid olika tillfällen), så det är nog ett helsike att hitta de här upplysningarna. Men lycka till! :)

Användarvisningsbild
Usquebaugh
Medlem

Inlägg av Usquebaugh » 27 maj 2004, 18:56

Martinus skrev: Nej, Christopher Lee var sur över att Sarumans död inte var med, inte över att rensningen av Fylke inte var med. Det är inte samma sak tyvärr. :cry: Det borde vara det.

Saruman kommer att dö i början av filmen när hela gänget är kvar i Isengård. Ryktena går isär, men det troligaste jag har hört är att Saruman får halsen avskuren av Ormstunga och tappar palantíren i vattnet (där Pippin plockar upp den, som ni minns från bioversionen), och sedan skjuteer Legolas ner Ormstunga. Ingen vet dock helt säkert, eftersom PJ lär ha filmat flera olika versioner av Sarumans död för att jäklas med ev. spioner på filmplatsen.

Ja, jag har snappat upp den lite här och där på nätet. Mest på http://www.theonering.net . Tyvärr är deras nyhetsarkiv GROTESKT stort, och det var länge sedan jag läste de här grejorna (och vid olika tillfällen), så det är nog ett helsike att hitta de här upplysningarna. Men lycka till! :)
Ok, då förstår jag. Sarumans mördare stämmer men annan tid och plats, det hade varit roligare att se rensningen av Fylke. :cry:

/A

Användarvisningsbild
Calan
Medlem

Inlägg av Calan » 28 maj 2004, 08:49

Vad less man blir på alla ändringar!!! Ska Saruman dö i Isengård! Då kan dom lika gärna skita i att visa hans scen då!!!

Skriv svar