Självklart vet jag att Ryssland av idag är mindre än både Sovjetunionen och Tsar-Ryssland. Men inte ens idag lider de nån större brist på naturtillgångar. Under de relevanta åren under VK2 hade ryssarna (sovjeterna, låter det relevantare?) fantastiska resurser att använda sig av. Hur mycket naturtillgångar, land och manskap som helst.
Det kaos, brist på organsiation och moral som normalt återfinns i Ryssland är det som gör dem relativt svaga, ekonomiskt och militärt. Men när de ställs inför en mördarregim som Hitertyskland så spottade de upp sig några nivåer helt enkelt.
Och detta är inte hårklyverier. Men att leta efter akademiskt icke korrekta benämningar eller syftningsfel är just hårklyverier.
Varför förlorade tyskland mot sovjet
der teufel
der teufel,
Jag menade just att det var hårklyverier från moderatorernas sida att anmärka på bruket av Ryssland/Sovjetunionen/ryssar/sovjetmedborgare, då du menade Rysslands resurser generellt, och användandet under just 2:a världskriget mer specifikt. Kort sagt, det var ett försvar av dig.
Jag menade just att det var hårklyverier från moderatorernas sida att anmärka på bruket av Ryssland/Sovjetunionen/ryssar/sovjetmedborgare, då du menade Rysslands resurser generellt, och användandet under just 2:a världskriget mer specifikt. Kort sagt, det var ett försvar av dig.