HOI - Sovjetunionen
-
M Corleone
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Det gick käpprent åt skogen.
Slutade som sagt med att alla anföll mig tyskar från väster och britter från syd och japsen väntade bara på sin tid sen kom de från öster.... om jag hade fortsatt, men man hade ju savat efter annekteringen av de stackars finnarna (vart tog HARRY Järv vägen).
så jag ska fortsätta följa er röda tråd och anfalla tyskland i baken när de gullar med fransoserna.
Det var det roligt att spela ryssen (blev bara 2 timmar efter man nattat ungarna) Undrar hur det går sen.
Åtta timmar kvar sen hem och starta upp maskinen igen, sov barn sov .....
Slutade som sagt med att alla anföll mig tyskar från väster och britter från syd och japsen väntade bara på sin tid sen kom de från öster.... om jag hade fortsatt, men man hade ju savat efter annekteringen av de stackars finnarna (vart tog HARRY Järv vägen).
så jag ska fortsätta följa er röda tråd och anfalla tyskland i baken när de gullar med fransoserna.
Det var det roligt att spela ryssen (blev bara 2 timmar efter man nattat ungarna) Undrar hur det går sen.
Åtta timmar kvar sen hem och starta upp maskinen igen, sov barn sov .....
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Risken är stor att du inte kan spela.Tomas Ibsen skrev:Spelade lite nu, forskade lite, byggde inga trupper. Vad händer? IC:n kryper ner på NOLL/NOLL!!
Det är antingen jag som inte kan spela, eller också är mitt spel helt fel.
Vad är det du exakt gör? Stämmer det att du startar upp ett nytt spel med Sovjet och skyfflar över allt du kan undvara till teknologiutveckling? Om du då helt plötsligt inte har någon IC alls är det mycket märkligt.
/Martin
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Nej, det allra första jag gör är att bygga upp ICn genom att bygga fabriker, och jag gör som du skrev, om en provins har över 4 i IC bygger jag LV eller landfästningar istället. Men sen så forskar jag så mycket tygen håller.Sen när jag bygger lite mer IC och forskar lite mer så sjunker det till noll. Och inget jag gör hjälper.
jag kör originalversionen utan patchar och liknande.
Jag spelade som tyskland igår och fick helöa eruopa mer mig plus USA (!) innan 1940.
Jag la hela europa under mig och tog mig an sovjet utan att röra ett fuinger, utan ägnade allt åt forskning. Tills spelhelvetet la av...
jag kör originalversionen utan patchar och liknande.
Jag spelade som tyskland igår och fick helöa eruopa mer mig plus USA (!) innan 1940.
Jag la hela europa under mig och tog mig an sovjet utan att röra ett fuinger, utan ägnade allt åt forskning. Tills spelhelvetet la av...
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Dissent är andelen ickenöjda medborgare står nånstans högst uppe till höger på skärmen håll markören över så ser du om den minskar eller ökar.
Får inte dina medborgare tillräcligt med varor så blir de sura.
Orginalversionen kraschar hela tiden så för att få nån glädje av spelet ladda hem patch.
Ps man kan också strunta i befästningar om du tänker spela aggresivt.
Får inte dina medborgare tillräcligt med varor så blir de sura.
Orginalversionen kraschar hela tiden så för att få nån glädje av spelet ladda hem patch.
Ps man kan också strunta i befästningar om du tänker spela aggresivt.
Bygger du LV eller fästningar i ALLA provinser med IC på 4 eller mer...? I så fall förstår jag att du inte får något över. Även fästningsbygge i en provins halverar ju provinsens IC medan de pågår. De provinser som man inte har någon anledning att befästa (typ alla utom 10-15 stycken) och har 4 eller mer i IC bör man låta vara.Tomas Ibsen skrev:Nej, det allra första jag gör är att bygga upp ICn genom att bygga fabriker, och jag gör som du skrev, om en provins har över 4 i IC bygger jag LV eller landfästningar istället.
Patcha!!!! http://www.paradoxplaza.com/Downloads.aspjag kör originalversionen utan patchar och liknande.
Som sagt, patcha...Jag la hela europa under mig och tog mig an sovjet utan att röra ett fuinger, utan ägnade allt åt forskning. Tills spelhelvetet la av...
Henrik
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Som Orlando skrev.
Bygg inte befästningar och luftvärn överallt. Detta sammanfattar väl det rätt bra.Orlando skrev:Uppbyggnad av IC bör endast ske i provinser som har 1 eller 2 i IC.
Eftersom det kostar halva provinsens IC i ett år att bygga ytterligare 1 IC så är återbetalningstiden för lång i provinser med IC 4+ och i provinser med IC 3 är den på gränsen.
Alltså bygg upp så att alla provinser har minst 3 i IC efter det kan man ignorera byggandet av IC.
Undantag: om en nation har problem med resurser så kan byggandet av IC vara ett sätt att inte slösa bort IC som skulle gått till spillo.
/MartinHenke skrev: Utnyttja floderna en bit in i landet. Befäst provinserna bakom, landbefästningar minst nivå 4 (har jag för mig) + så mycket luftvärn du hinner. De floder jag pratar om är de som sträcker sig från Östersjön till Svarta Havet och nästan möts i Vitebsk-provinsen.
På sikt är det en bra idé att släppa in tysken selektivt, men inte dag 1. Fördröjnings- och utnötningsstrid är temat de första månaderna åtminstone.
I min erfarenhet är befästningsnivån redan tillräcklig i storstäderna, däremot ska man bygga så mycket luftvärn som möjligt där.
.....men se till att inte släppa dem över floderna eller in i Vitebsk. Fortsätt hela tiden att bygga infanteridivisioner, det går åt en del i början.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Jag har manualen, och jag försökte läsa, men jag hittade inte dissent nånstans. Men jag hade en aning om att det var något sånt.Orlando skrev:Eller så fick du slut på någon nödvändig resurs.Tomas Ibsen skrev:Tror inte det.Flensburg skrev:Hade du möjligtvis 100% dissent för att du inte rensade ut officerare?
Vad är dissent förresten?
Prova läs manualen! Du har väll inte piratkopierat?
Jag? Piratkopiera? Det är ju olagligt!
Detta kanske är en dum fråga, men på vilket sätt påverkat dissenten spelandet?
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt: