Rotk musiken!
Rotk musiken!
Om ni kollar på Tolkiens Arda och bläddrar in på nyheter så kan ni hitta en sida där det finns en mapp som man kan ladda ner..
Den mappen innehåller 19 stycken ur alla sångerna.
Musiken är mycket, mycket bra enligt mig..
Minas Tirith är favoriten hittills.
Den mappen innehåller 19 stycken ur alla sångerna.
Musiken är mycket, mycket bra enligt mig..
Minas Tirith är favoriten hittills.
Re: Rotk musiken!
Umm...länk tack?Aeglos skrev:Om ni kollar på Tolkiens Arda och bläddrar in på nyheter så kan ni hitta en sida där det finns en mapp som man kan ladda ner..
- Flikkan
- Medlem
- Ort: Härnösand (vilket är som Gondolin, det ligger så dolt att ingen kan hitta det)
Nu har jag lyssnat igenom alla ljudklippen, och jag tycker att FotR och TTT's soundtrack låter bättre. Men man får väl vänta och se! De låtar jag mest ser fram emot att få höra i sin helhet är "Minas Tirith", "the Steward of Gondor", "A Storm Is Coming", "the Ride of the Rohirrim" (ryser av välbehag av bara tanken - älskade verkligen förra Rohan-musiken), "Cirith Ungol", "Ash and Smoke" och "the Return of the King" (på grund av Fylke-inslaget). Ganska många, alltså.
"Shelob's Lair" verkar riktigt "upptrippad"
, riktigt trevligt, för det är en av mina favoritscener i boken (hur många gånger har man inte gråtit då Frodo "dör" och Sam är så förtvivlad...?). Ingen låt verkar dock komma i närheten av Rohan-temat i TTT. Jag hoppas verkligen att sista låten "Into the West" är något slags skämt...(?) Gräsligt!
"Shelob's Lair" verkar riktigt "upptrippad"