Ytterligare ett par äldre skjutjärn låg i vitrinen, utan prisangivelser, tog ett par foton innan jag blev ivägjagad
Mvh Hans K
Ur hans synpunkt - gäller det att hitta the dickhead that cannot live - without it!Hjärtligt tack varjag för den analysen - handlaren betecknade den också som fransk och önskade, för mig obegripliga, tusen eurolappar för revolver och låda...
Merci, mon cher
Kort sagt - Nej! Aldrig sett eller ens hört talas om.......KoteGaeshi skrev:Har varjagen sett något i stil med detta: https://www.youtube.com/watch?v=r7me_z0Qdcs
Tack f den filmen KoteGaeshiKoteGaeshi skrev:En trevlig video med Mausers modell 96 och varianter.
varjag skrev:
Noterar malfunction på ett par av vapnen - mycket ovanligt för välskötta C/96:or - med en var tydligen helt nedsliten.....
....eller värre KG - det var helt igenrostat - och nåt snille brotschade ur det-----KoteGaeshi skrev:varjag skrev:
Noterar malfunction på ett par av vapnen - mycket ovanligt för välskötta C/96:or - med en var tydligen helt nedsliten.....
Särskilt "keyholing" - tyder väl på hyfsat blankslitet lopp?
Hmmm....om jag inte missminner mig, fanns/finns brotschar i flera grovlekar med mindre ''steg'' mellan dimensionerna - är vanliga borrar....vilket har en viss betydelse om man tvingas till en sådan grov abort......mvh, VarjagHans skrev:Alltså borra upp en pipa. Med en slätborr. Your Honor, I rest my case.
MVH
Hans