Det vart lasagne, helt OK vill jag påstå. Men jag och hustrun har ett ståendes skämt 'för lite vitlök'. Som jag då sade till sonen och han höll med, han hade inte hittat vitlöken.
Svenska recept och vitlök fungerar inte, två klyftor? Ta en vitlök, hel, då blir det ok.
Det finns en skröna från sextiotalet när invandrare från Sydeuropa kom till Sverige. Och det fanns inte vitlök. Så de fick beställa hjälpsändningar från hemlandet.
MVH
Hans
Mattråden
-
- Redaktör och stödjande medlem 2025
-
- Redaktör och stödjande medlem 2024
Re: Mattråden
Här ska ni se - "Dunn's Three Little Pigs Sausage Store" i San Diego annonserar 1940 att de har importerad svensk julmat!
1940? Nåja...
Hans K
1940? Nåja...
Hans K
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Stödjande medlem 2021
Fanns ett antal restauranger over there, som serverade smir-goes-boord.
Notera namnet - Sten var adlig, och släktens vapen lyste i neon på fasaden. Pengar till att köpa en flott restaurang fick han genom ett försäkringsbrott. Han tände eld på det café som han och Frida hade råd till.
Vid en snabbkoll fanns A.B.O.S också i Hollywood och runt Chicago.
Notera namnet - Sten var adlig, och släktens vapen lyste i neon på fasaden. Pengar till att köpa en flott restaurang fick han genom ett försäkringsbrott. Han tände eld på det café som han och Frida hade råd till.
Vid en snabbkoll fanns A.B.O.S också i Hollywood och runt Chicago.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Stödjande medlem 2025
I morgon ska det bli finskt. Hade tänkt 3x råg, men nu blir det piroger, fisklåda och karamellpudding
-
- Redaktör och stödjande medlem 2025
På svenska: 'En doft av kärlek'. Finns på Viaplay. Originalet: 'La Passion de Dodin Bouffant'.
MVH
Hans