Povel Ramel - Robert Broberg?
-
- Redaktör och stödjande medlem 2024
Povel Ramel - Robert Broberg?
Jag läste just ut Ramels 'Min ordkynniga penna' och slogs av likheten med
'Robert Brobergs Galleri finns det inga Galler i', någon form av ord och teckningar ifrån en artist som är mest känd för sin musik- idag skulle väl de få någon bokstavskombination men vad är era tankar om dessa multikonstnärer?
MVH
Hans
'Robert Brobergs Galleri finns det inga Galler i', någon form av ord och teckningar ifrån en artist som är mest känd för sin musik- idag skulle väl de få någon bokstavskombination men vad är era tankar om dessa multikonstnärer?
MVH
Hans
-
- Stödjande medlem 2021
Re: Povel Ramel - Robert Broberg?
Jag har aldrig varit intresserad, men förstår ju att de är finurliga. Bekanta tycker om båda.
Och visst känner jag till ett antal låtar.
Mest påverkan hade väl Grynet i Semlon. Hon var kriminellt snygg på 70-talet.
Och visst känner jag till ett antal låtar.
Mest påverkan hade väl Grynet i Semlon. Hon var kriminellt snygg på 70-talet.
-
-
- Stödjande medlem 2021
Jag har faktiskt ett nummer av SE från 69, från min födelsedag, som råkar vara idag. Så tidningen är nu 55 år gammal.
I det numret är det en ung pilot som visar upp sig. Det är väldigt oskyldiga bilder och inget naket.
I det numret är det en ung pilot som visar upp sig. Det är väldigt oskyldiga bilder och inget naket.
-
Grattis, hur firar du, gubbe?
viewtopic.php?f=40&t=39095&p=646835&hil ... oy#p646835
Har augustinumret 1961 någonstans men jag fick skaffa det själv.
MVH
Hans
viewtopic.php?f=40&t=39095&p=646835&hil ... oy#p646835
Har augustinumret 1961 någonstans men jag fick skaffa det själv.
MVH
Hans
-
Grattis Koroshiya - lika ung som min fru!
Och Povel, jodå - Innan Hasse & Tage tog över var det Povels kokosnötter, tvålar och Ratataa som fyllde mitt glada fjuttital! Genial typ, eget och annat, som den franska biljetten, oj...
...gläder fortfarande!
Hans K
Och Povel, jodå - Innan Hasse & Tage tog över var det Povels kokosnötter, tvålar och Ratataa som fyllde mitt glada fjuttital! Genial typ, eget och annat, som den franska biljetten, oj...
...gläder fortfarande!
Hans K
-
-
- Stödjande medlem 2021
Det blir inte så mycket firande här då vi är förkylda. Jag är ofta också hos morsan för hon klarar sig inte själv längre. Idag var hon rädd för att ramla och ville kissa i en spann, men det gick ju inte. Hon satte den bakom sig på en stol...
Vid sådana tillfällen blir det till att baxa runt henne på en stol. Så det har varit lite kärringcurling som firande Jobbigast är att hon fullt förståeligt vill bestämma, inte lyssnar och inte har något tålamod, det har hon aldrig haft. Som resultat tar det en halvtimme för henne från sängen till en stol bredvid, trots att det bara är 50 cm. Den tiden är fylld av en massa gruvelse.
Men hon kan både gå och stå, men känner sig väl svag ibland.
Värst är att skallen håller på att säcka ihop på henne. Idag trodde hon att hon hade ramlat på dass, och trodde sig också ramla när hon låg i sängen. Egentligen är det nog dags för hem, där de ju har travers för att flytta folk. Men många dagar är hon ok, lagar mat och diskar och så. Tyvärr bryr sig inte de två andra bröderna så mycket. En är karriärist och tror att kärlek är en blomsterkvast och lite lotter en gång i halvåret. Stannar han en halvtimme hos henne är det max. Han är också jävligt jobbig att diskutera med, då han har köpt tramset om alfa/beta, så det blir bara någon sorts manlighetsfasad man pratar med, och han förstår inte att man mest tycker synd om honom. Men, men... hög lön har han.
Jag fick åtminstone lite kaffe med whisky och en tårtbit
Den som Hans K länkade till var bra, och förmodligen har Povel och Robert gjort massor av bra musik som jag inte känner till.
Vid sådana tillfällen blir det till att baxa runt henne på en stol. Så det har varit lite kärringcurling som firande Jobbigast är att hon fullt förståeligt vill bestämma, inte lyssnar och inte har något tålamod, det har hon aldrig haft. Som resultat tar det en halvtimme för henne från sängen till en stol bredvid, trots att det bara är 50 cm. Den tiden är fylld av en massa gruvelse.
Men hon kan både gå och stå, men känner sig väl svag ibland.
Värst är att skallen håller på att säcka ihop på henne. Idag trodde hon att hon hade ramlat på dass, och trodde sig också ramla när hon låg i sängen. Egentligen är det nog dags för hem, där de ju har travers för att flytta folk. Men många dagar är hon ok, lagar mat och diskar och så. Tyvärr bryr sig inte de två andra bröderna så mycket. En är karriärist och tror att kärlek är en blomsterkvast och lite lotter en gång i halvåret. Stannar han en halvtimme hos henne är det max. Han är också jävligt jobbig att diskutera med, då han har köpt tramset om alfa/beta, så det blir bara någon sorts manlighetsfasad man pratar med, och han förstår inte att man mest tycker synd om honom. Men, men... hög lön har han.
Jag fick åtminstone lite kaffe med whisky och en tårtbit
Den som Hans K länkade till var bra, och förmodligen har Povel och Robert gjort massor av bra musik som jag inte känner till.
-
Aj då, låter jobbigt.
Men även om det är jobbigt nu så var tacksam att du haft henne så länge. Jag förlorade min när hon var 44 och jag 19, far min när han var 57 och jag 33.
Favoritlåt från bägge är svårt men jag blir genuint på gott humör när jag hör Robbans:
https://www.youtube.com/watch?v=OX_Gc0GPACw&t=6s
Povel, denna får det nog bli:
https://www.youtube.com/watch?v=Ve0-5LZBZMk
MVH
Hans
Men även om det är jobbigt nu så var tacksam att du haft henne så länge. Jag förlorade min när hon var 44 och jag 19, far min när han var 57 och jag 33.
Favoritlåt från bägge är svårt men jag blir genuint på gott humör när jag hör Robbans:
https://www.youtube.com/watch?v=OX_Gc0GPACw&t=6s
Povel, denna får det nog bli:
https://www.youtube.com/watch?v=Ve0-5LZBZMk
MVH
Hans
-
Nej - den här toppar! Lärde mig som liten knalting vad "gräsänkling" betyder!
Hans K
Hans K
-
Ok, jag ger mig utan större strid med Povel. Men står på mig med Ingela.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Stödjande medlem 2021
Det är en inte så lätt konstform. För det får inte bli för krystat.
Göteborgare som jag gillar är bröderna brothers. På deras shower blir man insparkad i nästa menings rim, så att man i princip kan sjunga med utan att ha hört sången. Och vid ett fyllesamtal med dem sade de att så vill de ha det.
Göteborgare som jag gillar är bröderna brothers. På deras shower blir man insparkad i nästa menings rim, så att man i princip kan sjunga med utan att ha hört sången. Och vid ett fyllesamtal med dem sade de att så vill de ha det.
-
- Stödjande medlem 2021
^^ Va hemskt.
Jag hade klarat mig. Då byggde jag bil och hade bra lön, men det hade inte varit roligt. Mamma var 52 då. Om hon hade dött åtta år tidigare vete fan hur det hade gått.
Farsan kunde misslyckas med att steka korv, och skickade man honom att köpa bacon, kunde han komma tillbaka med, "det fanns inga så små bitar som du brukar ha" Helt värdelös som familjefar, men också intelligent, vad gäller de saker han tyckte om.
Ok, det får räcka med det från mig i ämnet. Det var nog dumt att börja, och kanske Holsten skulle flytta några inlägg.
-
- C Skalman
Vi låter ot-inläggen vara kvar, ni är ju snälla mot varandra.
-
Helt OK tycker även den dryge typen som startade tråden. Jag gillar när trådar skapar 'spinn offs' eller vad man nu säger på svensket.Markus Holst skrev: ↑27 sep 2024 13:02Vi låter ot-inläggen vara kvar, ni är ju snälla mot varandra.
MVH
Hans