Vi är alla afrikaner:
https://education.nationalgeographic.or ... an-journey
Det är bara hudfärgen som skiljer sig något.
Jag förstår att man gör en 'racial screening' även om det är ibland blir fel. Jag har sett motsatsen när jag senast åkte över bron. Redan vid tysk-danska gränsen blev jag stoppad av danska polisen som vänligt sade att man måste ha halvljus på bilen även om det är dagsljus. Efter bron blev vi stoppade igen och då blev jag intvingad i en special kö, jag hade passen dumt nog i bakluckan. Så det tog en liten extra stund då vi hamnade bakom ett par bilar fyllda med unga män med arabiskt utseende. Det var strax efter något mord en masse i Europa. Att ha en blond ung kvinna (min dotter) med sig, vara blåögd pratades flytande svenska och en Golden i bakluckan försvårade inte. Det var sheriffen som var bakom kontrollen och inte tullen. De var näst intill förvånade när jag frågade om de inte ville se hundens pass också.
På vägen tillbaka blev jag stoppad igen vid den belgiska gränsen till Tyskland. De tyska sherifferna bara tittade på mig och frågade vart jag skulle. De fick sitt svar på tyska och så var det bara att åka vidare. Jag var först orolig att jag kört för fort (vilket jag hade gjort) men nu hade jag ingen blondin med mig utan bara hunden.
Parantes, transporterar du hund i bil i Tyskland måste ha något hinder (nät, bur eller liknande) som skiljer hunden fysiskt ifrån förarplatsen.
MVH
Hans