Quiz: Idrottshistoria
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Kallar du det "liten uplysning"???? Men se där, där finns säkert massa info för den vetgirige sportfånen...Stefan Lundgren skrev:Liten upplysning!!!
Pelle Lindbergh finns också i denna tråd;
viewtopic.php?t=30801
Kommer ihåg hans begravning, hans föräldrar meddelade att vem som helst kunde komma och det var också fritt klädesval. Därför kom runt 700-800 personer till hans begravning.
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Då smeknamnet "Bullen" Hägglund varit på tapeten, btw en av mina vänner, han körde ihjäl sig tragiskt en natt då vi varit ute. Han ville uppenbarligen vakna med sin lilla dotter då det var dit han var på väg två mil bort.
Konstigt nog så var det min före detta svärfar som såg bilen tidigt på morgonen voltad mot en telegrafstolpe många meter från den vindlande smala vägen med taket intryckt.
Nåväl, till frågan, gällande smeknamn: Vem hade namnet "Skjorta" ?
Konstigt nog så var det min före detta svärfar som såg bilen tidigt på morgonen voltad mot en telegrafstolpe många meter från den vindlande smala vägen med taket intryckt.
Nåväl, till frågan, gällande smeknamn: Vem hade namnet "Skjorta" ?
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Jag är säker på att jag har dragit upp denna spelare förut.
Vad heter den mest brutalaste spelare i engelska ligan om man bortser ifrån utländska spelare och det var en spelare som utförde sin karriär under mellankrigstiden.
Välj en av fem spelare.
George Hilsdon
Eddie Hapgood
Ephraim Longworth
Jimmy Seed
Frank Barson
Stefan
Vad heter den mest brutalaste spelare i engelska ligan om man bortser ifrån utländska spelare och det var en spelare som utförde sin karriär under mellankrigstiden.
Välj en av fem spelare.
George Hilsdon
Eddie Hapgood
Ephraim Longworth
Jimmy Seed
Frank Barson
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Jag tar bort två namn för att underlätta och då är det plötsligt 33% chans att få frågan.
Jag tar bort följande namn.
Eddie Hapgood, Arsenal och England, vann åtskilliga meriter med klubben under 30-talet....Såvitt vad jag vet blev han aldrig utvisat, däremot nickade han in en straffretur mot Liverpool en gång.
Jimmy Seed, spelade bl a för Tottenham och Sheffield Wednesday, en av de legendarer som deltog under mellankrigstiden.
Så välj någon av följande namn, vem anses vara den brutalaste spelaren.
George Hilsdon
Ephraim Longworth
Frank Barson
Stefan
Jag tar bort följande namn.
Eddie Hapgood, Arsenal och England, vann åtskilliga meriter med klubben under 30-talet....Såvitt vad jag vet blev han aldrig utvisat, däremot nickade han in en straffretur mot Liverpool en gång.
Jimmy Seed, spelade bl a för Tottenham och Sheffield Wednesday, en av de legendarer som deltog under mellankrigstiden.
Så välj någon av följande namn, vem anses vara den brutalaste spelaren.
George Hilsdon
Ephraim Longworth
Frank Barson
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Japp!!!
Din fråga, om du hade varit ett par timmar försenad hade jag fått friställa frågan.
Frank Barson, jag har nog skrivit om honom sen tidigare.
Stefan
George Hilsdon var dock ingen försvarare som dom andra var, han har målrekordet med flest mål under en match för Chelsea(sex stycken), han började drygt tio år innan dom andra och spelade ligafotboll både före o efter första världskriget.
Ephraim Longworth spelade för Liverpool, lagkapten, dock var han sällan konflikt med domaren.
Stefan
Din fråga, om du hade varit ett par timmar försenad hade jag fått friställa frågan.
Frank Barson, jag har nog skrivit om honom sen tidigare.
Stefan
George Hilsdon var dock ingen försvarare som dom andra var, han har målrekordet med flest mål under en match för Chelsea(sex stycken), han började drygt tio år innan dom andra och spelade ligafotboll både före o efter första världskriget.
Ephraim Longworth spelade för Liverpool, lagkapten, dock var han sällan konflikt med domaren.
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: