Jo, av Polen.Nej, Tjetjenien har inte erkänts som eget land av något land.
Artur
Nordcypern är bara erkänd som suverän stat av Turkiet, dock erkänns den som fullvärdig cypriotiskt delrepublik av "Organization of the Islamic Conference" där bl.a Bangladesh ingår.Ferocius skrev:Jp, den infon lyckades jag själv, tillslut hitta. Men Bangladesh-delen? Jag är ganska säker på att jag har hört det, men är det sant, och var någonstans kan jag rimligen ha hört det?CvD skrev: Personligen har jag bara hört Turkiet...
/CvD
Detta är ett mysterium, en olöslig gåta...
Aha, tack tack tack så mycket wreezig. Detta betyder att jag faktiskt har hört det, och inte drömt det hela. Antagligen har min källa, vilken den nu är, inte riktigt haft koll på alla detaaljer, eller så har han/hon/det bara sagt Bangladesh för att få en bättre (?) story.wreezig skrev:Nordcypern är bara erkänd som suverän stat av Turkiet, dock erkänns den som fullvärdig cypriotiskt delrepublik av "Organization of the Islamic Conference" där bl.a Bangladesh ingår.
Det är kanske det du tänker på.
Vilka nya självständiga stater man själv vill ha är inte trådens ämne.Hexmaster skrev:Framtida händelser kan givetvis diskuteras med ett historiskt perspektiv, tyvärr blir det sällan så. Får vi slippa totalt icke-givande inlägg á la "Jag-tror-X-därför-att" (sådant hör hemma i Loungen) och politik (hör inte hemma på Skalman ö h t) så har jag inga problem med den här tråden.