var tror ni om detta???

Från de första stapplande stegen tills skrift och civilisationer tog över, vilket är olika länge i olika delar av världen.
Skriv svar
Användarvisningsbild
kentauer1
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 november 2011, 15:45

var tror ni om detta???

Inlägg av kentauer1 » 2 november 2011, 15:48


Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Inlägg: 5627
Blev medlem: 24 mars 2002, 16:05
Ort: Skövde
Kontakt:

Re: var tror ni om detta???

Inlägg av B Hellqvist » 2 november 2011, 18:38

Välkommen till Skalman! Tja, vad ska man säga... En geologisk formation som ska bekräfta den turkiska regeringen -eh, en judisk plankning av en över 500 år äldre babylonisk berättelse. Hela syndaflodsmyten, utöver det faktum att den inspirerats av äldre myter som uppstått på andra håll i Mellersta östern, faller på sin egen orimlighet, och förtjänar bara att skrattas åt. Otroligt att det finns folk som fortfarande tror på sagor!


Användarvisningsbild
Fredrik Andersson
Medlem
Inlägg: 1411
Blev medlem: 22 december 2005, 23:51
Ort: Södermanland

Re: var tror ni om detta???

Inlägg av Fredrik Andersson » 2 november 2011, 18:59

Vad jag tror? En geologisk formation som med lite fantasi kan liknas vid formerna av ett båtskrov som i religiösa kretsar tolkas som ett glasklart bevis på ett kapitel i en religiös skrift. Det får stå för dem - i min värld är det en klippformation.

Välkommen till Skalman förresten!
Regimus Neque Hostis
"Vi bestämmer - inte fienden" (Södermanlands regemente 1627-2005)
En kamrats livsfilosofi:
"Jag latar mig inte. Jag avvaktar kraftfullt!"

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem
Inlägg: 4941
Blev medlem: 18 augusti 2003, 15:56
Ort: Lite nordöst om Stockholm...

Re: var tror ni om detta???

Inlägg av Dûrion Annûndil » 2 november 2011, 19:01

Jag tycker det var en väldigt slarvig websida för Sjunde dags adventisterna, där man använt Google Translate eller nåt liknande åtminstone för svenska och engelska versionen. Jag fattar inte att folk använder sig av sådant annat än för att privat läsa främmande språk. Skickar man ett e-mail eller publicerar en text med hjälp av sådant så blir det bara komiskt.

Användarvisningsbild
kentauer1
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 november 2011, 15:45

Re: var tror ni om detta???

Inlägg av kentauer1 » 2 november 2011, 19:18

jaa jag vart lite lätt konfunderd över sidan,,,,det är jhu trots bara bibliska historier vi har att göra med,,,
men lustigt var det....och tack :) men jag har varit medlem här sen 2005 ..jag var bara tvungen att registrera om mig
för det vart något fel på min förra inloggningsida...hette bara kentauer då..

Skriv svar