Varför förstör vi vår Jord?

Ekonomi, samhälle och kultur genom hela historien.
Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 28 mars 2004, 01:57

LasseMaja skrev:
Den del av forskarvärlden som inte tror att det finns någon växthuseffekt är nog en allt mer krympande skara. Jag har det intrycket att man mest tvistar om hur stor del av temperaturökningarna beror på växthuseffekt och på naturliga förändringar.
Men det är långt ifrån så att forskarvärlden är enig. Jag ska höra mig för med mina polare igen för att få de senaste data. Jag tycker också att man logiskt sett borde påverka med tanke på alla fossila bränslen vi använder.

Men sådana saker som koldioxids löslighet i vatten påverkas mycket av temperaturändringar. Det var b l a det som "Oden"-expeditionen till Arktis 2002 undersökte.

mickis
Medlem

Inlägg av mickis » 31 mars 2004, 14:25

För att inte förstöra vår fina planet skulle vi kunna börja med att införa lag på HUR miljön ska skötas och att vi på jorden måste vara mer rädda om vår jord än vad vi är idag.

Det som jag dock tror mest på är att var och en måste ta eget ansvar över miljön i våra samhällen!

//mickis

OBS!
Några vardagliga tips som jag skulle redkommendera är t.ex. att uttnyttja kollektivtrafiken och man BEHÖVER INTE slänga t.ex. godispapper på gångvägen.

"Tack för att du bryr dig i det samhälle som du och många andra vill leva i!"

Skriv svar