Jovisst, du har väl rätt. Sen har du ju Jugoslavien som ett prima exempel på varför etnisk homogenitet är att föredra. Österrike-Ungern (vill man vara långsökt kan man ju till och med få det till att mångkultur ledde till första världskriget, Gavrilo Princip var ju serbisk nationalist). Man kan ju tolka saker lite hur man vill egentligen.Patrik skrev:Snarare är det tvärt om, isolering och inavel leder bara till förfall och slutlig undergång, eller anser du länder som Nordkorea eller det kommunistiska Albanien vara föregångsländer ekonomiskt, politiskt, socialt o.s.v.???
Avståndstagande från vad?
Ett till hundra procent etniskt homogent Sverige är väl inte direkt vad jag strävar efter, men till åttio-nittio procent låter väldigt rimligt i mina öron. Man behöver inte överdriva, ta emot flyktingar bara för sakens skull som fallet verkar vara idag. Eller de enorma mängder som ges asyl på grund av familjeanknytning? Arbetskraftsinvandring i all ära, men något sådant förekommer inte längre, åtminstone utgör det inte någon större del av den invandring och flyktingmottagning vi har i Sverige idag.
Edit: Detta var inte att uppmana till debatt kring svensk invandringspolitik, jag vill bara "gardera mig", vilket man mer eller mindre är tvungen att göra när man diskuterar sådana här känsliga ämnen idag.