Studier kan finansieras utan staten, det kan marknaden och det civila samhället sköta.
Tror du inte jag vet det, men jag tror knappast det hade utbildats så många som idag utbildads inom universiten, när studiebidraget försvunnit, de generösa lånen från staten försvunnit, man får betala allt själv[det är inte alls säkert att de vuxna har suttit och sparat allt de har tjänat på låga skatter eller inga skatter alls, om de nu har tjänat på det

] osv. Redan nu beklagades det från studenterna, undra hur mycket de skulle klaga och studera under din styrelsform. [Ja, juste dte är ingen styrelseform utan utotism]
För övrigt finns det faktiskt personer som påtvingats för mycket utbildning, när de skulle ha mått bättre av att jobba och försörja sig själva.
Mmm, jag märker det....

Jag[med bakning från diverse företag också] till skillnad från dig vill ha en högt utbildad svensk befolkning.
Men ooops, går ju inte, skolplikt och en reglerad arbetsmarknad har fixat biffen för statens indoktrineringsapparat...
Gäsp, tycker jag känner igen gnälleriet.
Du tycker att demokratin är bäst, därför måste jag lyda? Ser du problemet här eller inte?
Men det var ett eländigt tjat från dig att alla ska följa vad du tycker. Enligt dig ska vi avskaffa demokratin bums och införa anarki, men varför ska vi bli
tvingade att följa vad du säger? Nej, alla ingår vi i grupper[se familjen, staten, föreningen osv.] vill man däremot inte följa gruppen så får man faktist lämna gruppen och ansluta sig till en annan grupp där det råder anarki. [iofs kan du påverka gruppen att de ska genomföra anarki]
/Anno