….trotjänare !
Den var gammal, redan när varjagen var en liten pilt - och väcker många minnen för ''min generation''>
Och tro't eller ej - DEN LEVER FORTFARANDE i annan skepnad med annat namn på annan plats
Vad hette båten på bilden ?
Varjag
Var annars ?Markus Holst skrev: ↑11 maj 2020, 21:09Vi är i Luleå, så mycket kan jag räkna ut, dels av att varjag berättar barndomsminnen och dels av att kyrkan ser ut som Luleå domkyrka. Den långa byggnaden ligger nog där Luleå teaterhögskola håller till idag, vid Skeppsbrogatan/Norra strandgatan. Men int' vet jag vilken båt det är int'.
Visst var det s/s senare m/s BALDER- Luleåbornas första vårtecken…..när BALDER åkte i sjön från Oscarsvarv
''riksvägarna'' i Norrland - hette Statens Järnvägar ! De flesta andra var täckta med.....grusMarkus Holst skrev: ↑12 maj 2020, 12:23Det var andra tider det, när riksvägen stängdes av så båtarna kom fram. Fråga kommer.
Jag hatar när de frågande tycker laudatur är bättre än par nobisMarkus Holst skrev: ↑12 maj 2020, 20:06Men är inte det där Gratitude, som är en kutter med skonert-rigg?