Cool!Inlägg av johanmmolin » tis nov 07, 2017 10:18 pm
Du menar att jag ska skriva DROTT helt enkelt?
och
Varjag
Cool!Inlägg av johanmmolin » tis nov 07, 2017 10:18 pm
Du menar att jag ska skriva DROTT helt enkelt?
Stighult skrev:varjag´s bild ser jag som en ledtråd än så länge.
Skönheten var bestyckad när hon byggdes. 12,2cm kanon, 4x 25,4mm fyrpipig ksp, 1x 38,1cm torpedtub
Fartyg tidigt.jpg
Pang.jpg
Svenska & amerikanska vibbar och Hawaii.......här gäller Tänkarlufvan På!johanmmolin skrev:OK. Det vete fåglarna vad man ska kunna hitta på att fråga i detta illustra sällskap (och jag har ingen koll på allt som frågats om tidigare).
Börjar försiktigt med en ren textfråga. Jag tänker då på ett örlogsfartyg som gav såväl svenska som amerikanska associationer. En av de få marina framgångarna ägde rum vid Hawaii. Även varit baserat i Vladivostok. Räcker det som ledtrådar?
Nej Femtiotrean, din term ''двухтактный калоризаторный двигатель'' - avser tvåtaktsmotorer i traktorer enligt Bolinderpatentet....Femtiotrean skrev:Varjagen har ju egentligen redan svarat sin egen fråga.
En "Болиндер" kan i princip vara vilket fartyg som hellst med en "двухтактный калоризаторный двигатель", men den kan också vara en jordbrukstraktor med samma typ av motor. Vanligen talar man dock om en - nu måste jag använda engelska - self-propelled flat-bottomed barge.
Frågan är fri!
Varjag