WWII Jaktplan
WWII Jaktplan
[Flyttat från Omröstningar avdelningen]
Vilket av dessa jaktplan tycker ni var bäst. Motivera gärna era val.
Mustang
Messerschmitt
Spitfire
Zero
Vilket av dessa jaktplan tycker ni var bäst. Motivera gärna era val.
Mustang
Messerschmitt
Spitfire
Zero
- subskipper
- Medlem
-
- Tidigare medlem
- Kontakt:
Merlin motorn
Detta ärljudet av en P-51 Mustang under en lågflygning i hög hastighet.
Merlin motorn som satt i planen var en amerikansk variant av de brittiska RR-motorerna. V-12 på nästan 1700 hp!
Merlin motorn som satt i planen var en amerikansk variant av de brittiska RR-motorerna. V-12 på nästan 1700 hp!
- subskipper
- Medlem
-
- Medlem
Kan det vara Macchi M.C. 205 Veltro? Den hade jag faktiskt ingen aning om om jag skall vara ärlig...
Här kommer "Yaken" och "Miggen". Hade dålig koll på dem också.
A Yak-9U of the Guards Regiment, Soviet Air Force 1944
Mig 3 - För Stalin!
Här kommer "Yaken" och "Miggen". Hade dålig koll på dem också.
A Yak-9U of the Guards Regiment, Soviet Air Force 1944
Mig 3 - För Stalin!
Senast redigerad av 1 Mats, redigerad totalt 27 gånger.
-
- Medlem
Den Macchin var det!!! Tackar!
För att fortsätta estetikdiskussionen är ju Yakovlev och Mig snyggare med infällda ställ anser jag. Tur i alla fall att de inte har pontoner...
Här är det enda plan med flottörer jag tycker är snyggt, men så oerhört snyggt sen. 709 knyck redan på 20-talet, all italiensk ingenjörskonst är inte kass:
Mvh Petter
För att fortsätta estetikdiskussionen är ju Yakovlev och Mig snyggare med infällda ställ anser jag. Tur i alla fall att de inte har pontoner...
Här är det enda plan med flottörer jag tycker är snyggt, men så oerhört snyggt sen. 709 knyck redan på 20-talet, all italiensk ingenjörskonst är inte kass:
Mvh Petter
-
- Medlem
Hej!
Fortsättningen i VK2-jaktplan jag inte minns namnet på följer: Vad heter det franska, lågvingade planet med radmotor, infällbart ställ och andra moderniteter, snarlikt Spitfire och Me-109? Jag har inte mina flygböcker här och kan kolla, det var några år sen intresset var på topp och inte ens då var VK2-plan första prioriteten.
Mvh Petter
Fortsättningen i VK2-jaktplan jag inte minns namnet på följer: Vad heter det franska, lågvingade planet med radmotor, infällbart ställ och andra moderniteter, snarlikt Spitfire och Me-109? Jag har inte mina flygböcker här och kan kolla, det var några år sen intresset var på topp och inte ens då var VK2-plan första prioriteten.
Mvh Petter
-
- Medlem
Mig
Underbara bilder!