Ja den är usel.
Sonderling
Overkligt i Top Gun Maverick?
-
- Stödjande medlem 2021
-
- Stödjande medlem 2023
Re: Overkligt i Top Gun Maverick?
Jag vågar inte skriva att jag håller med dig för jag själv skulle kunna bli väldigt besviken på mig. Fast jag såg om den på tv faktiskt och andra gången, utan positiva förväntningar så var den ganska underhållande.Herman Hedning skrev: ↑31 mar 2023 06:57Är det bara jag som tycker att filmen är genomkass? Det enda sevärda i filmen är Tom Cruise's P-51, även om jag personligen undrar varför inte Maverick äger en F6F eller något. Bara det att dom skulle sätta in en svärm Hornets istället för ett par B2:or med ett par GBU-57:or, dessutom så har dom mer eller mindre plankat första Star wars filmen rakt av...
Anledningen till att de behövde pilotstyrda plan var väl att bad guys störde ut GPS? Lite lustigt, var det inte som så att de första kryssningsrobotarna kunde känna av terrängen och styrde efter en inprogrammerad karta? Det borde ha varit perfekt för uppdraget. (För anflygningen iallafall.)
Förresten så var väl anfallet i Star Wars knyckt från en flygfilm med Mosquitosar som bombade något viktigt och farligt. Så Star Wars tar och Star Wars ger...
-
- Stödjande medlem 2022
Jag gillade filmen främst för hur den portätterar relationen mellan Iceman och Maverick samt Mavericks relation till omvärlden. Relationen mellan love interests dotter och Maverick är också söt.
-
- Medlem
Jag kommer ihåg den, dom var i Skottland och övade inför något uppdrag i Norge om jag inte kommer ihåg fel... Visst finns det vissa likheter, men Star wars plankar inte den rakt av, Top Gun maverick däremot...Blixten skrev: ↑31 mar 2023 12:06Jag vågar inte skriva att jag håller med dig för jag själv skulle kunna bli väldigt besviken på mig. Fast jag såg om den på tv faktiskt och andra gången, utan positiva förväntningar så var den ganska underhållande.Herman Hedning skrev: ↑31 mar 2023 06:57Är det bara jag som tycker att filmen är genomkass? Det enda sevärda i filmen är Tom Cruise's P-51, även om jag personligen undrar varför inte Maverick äger en F6F eller något. Bara det att dom skulle sätta in en svärm Hornets istället för ett par B2:or med ett par GBU-57:or, dessutom så har dom mer eller mindre plankat första Star wars filmen rakt av...
Anledningen till att de behövde pilotstyrda plan var väl att bad guys störde ut GPS? Lite lustigt, var det inte som så att de första kryssningsrobotarna kunde känna av terrängen och styrde efter en inprogrammerad karta? Det borde ha varit perfekt för uppdraget. (För anflygningen iallafall.)
Förresten så var väl anfallet i Star Wars knyckt från en flygfilm med Mosquitosar som bombade något viktigt och farligt. Så Star Wars tar och Star Wars ger...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.