Quiz: Flyg- och rymd-historia
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Chansar vilt på Marconi.
MVH
Hans
MVH
Hans
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
David Warren?
MVH
Hans
MVH
Hans
- sveahk
- Redaktör och stödjande medlem 2024
- Inlägg: 11241
- Blev medlem: 3 februari 2005, 15:28
- Ort: schweiz
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Nej. Kanske jag var otydlig, men frågan gällde mindre vad grabben på bilden hette, än det som gjorde honom "berömd"
Har anknytning till nödsituation i luften och till sjöss
Hans K
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Det duger inte, vad var grundkonstruktionen till UFO transportören?
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Medlem
- Inlägg: 5675
- Blev medlem: 6 december 2011, 15:33
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Boeing 707 är mitt svar på frågan, men jag kunde inte hitta en bild av ett helt identiskt AWACS-plan...Boeing produces a specific system with a 'rotodome' rotating radome that incorporates Westinghouse (now Northrop Grumman) radar.It is mounted on either the E-3 Sentry aircraft (Boeing 707) or more recently the Boeing E-767 (Boeing 767), the latter only being used by the Japan Air Self-Defense Force.
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Jag vet på rak arm inte skillnaderna på flygetygen (förutom UFO't) men hursomhelst snurrar 53'an nästa radar.
MVH
Hans
MVH
Hans
-
- Medlem
- Inlägg: 5675
- Blev medlem: 6 december 2011, 15:33
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Tyckte att
såg konstig och lite annorlunda ut.
Men nu söker vi
ert annat flygplan som inte längre tillverkas!
såg konstig och lite annorlunda ut.
Men nu söker vi
ert annat flygplan som inte längre tillverkas!
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Kinesisk ?
Varjag
Varjag
-
- Medlem
- Inlägg: 5675
- Blev medlem: 6 december 2011, 15:33
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
The Gulfstream G550 is a business jet aircraft produced by General Dynamics' Gulfstream Aerospace unit in Savannah, Georgia, US. The certification designation is GV-SP. A version with reduced fuel capacity was marketed as the G500. Gulfstream ceased production of the G550 in July 2021.
Flygplansindividen i bilden är dock inte ett israeliskt Oron utan ett italienskt E-550A, "un G550 CAEW dell'Aeronautica Militare Italiana".Circa 2005 the Israeli Air Force purchased five Gulfstream G550-based aircraft to serve as the new IDF platform for its newer generation of AEW systems. The new aircraft use the EL/W-2085 dual-band sensor suite, and are more capable and less expensive to operate than the older Boeing 707-based EL/M-2075. Extensive modifications were made to the Gulfstream's fuselage by IAI, such as the addition of protruding composite radomes, to house the radar arrays in conformal body modifications. Based at Nevatim Airbase.
In 2007, four similar G550-EL/W-2085 aircraft were purchased by the Republic of Singapore Air Force to replace its upgraded E-2C Hawkeyes. The new G550 aircraft entered service on 13 April 2012.
Two G550 CAEWs as part of a counter-deal to Israel's $1 billion order for 30 Alenia Aermacchi M-346 advanced jet trainers.Both aircraft delivered and in service as of January 2018. In December 2020 Italy decided to buy additional 8 G550; the first two will be equipped for AISREW (Airborne Intelligence, Surveillance, Reconnaissance, and Electronic Warfare) mission with a L3Harris suite and the remaining six would be delivered as “green” aircraft to be fitted with mission systems at a later date.
Varjagen har frågan!
PS
För särskilt viktiga persontransporter använder Försvarsmakten två affärsjetplan, transportflygplan 102 (TP 102). Med hjälp av dem transporterar 75:e Statsflygskvadronen rikets högsta civila och militära ledning till globala destinationer på ett säkert och effektivt sätt.
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
Tack Femtiotrean - ett
Varjag
men vad ?Varjag
-
- Medlem
- Inlägg: 5675
- Blev medlem: 6 december 2011, 15:33
Re: Quiz: Flyg- och rymd-historia
It featured a pusher configuration in which two engines powered a single constant-speed three- or four-bladed propeller at the rear of the aircraft/.../
Another distinctive feature was the Y-shaped empennage. Two stabilizers pointed upward at an angle, similar to those on a V-tail aircraft, and a short vertical stabilizer pointed downward.
The LearAvia Lear Fan 2100 was a turboprop business aircraft designed in the 1970s, with unusual configuration. The Lear Fan never entered production.