Hess
Hess
I "dramaserien" nurmbergsprocesserna gjorde hess ett mycket blekt intryck undrar om detta stämmer med verkligheten. Vidare undrar jag domstolen grundade hans tämligen hårda straff på (livstids fängelse). Han hade väl redan suttit i fångenskap i 4 år i england för han berömda flygning och fredstrevare?
Och hur kan Hess för alla nynazister (man firar väl hans åminne vare år) ha en sådan hjältegloria då han i själva verket "förrådde hitler" och ville ha fred med england?
/greger
Och hur kan Hess för alla nynazister (man firar väl hans åminne vare år) ha en sådan hjältegloria då han i själva verket "förrådde hitler" och ville ha fred med england?
/greger
Re: Hess
Han satt kvar i Spandau resten av sitt liv, under rättegången var ju helt borta men hur han var i fängelset vet jag inte han kanske bara spelade?zjukov skrev:I "dramaserien" nurmbergsprocesserna gjorde hess ett mycket blekt intryck undrar om detta stämmer med verkligheten. Vidare undrar jag domstolen grundade hans tämligen hårda straff på (livstids fängelse). Han hade väl redan suttit i fångenskap i 4 år i england för han berömda flygning och fredstrevare?
/greger
Han dömdes för själva krigets startande och jag antar att Engelsmännen inte var så glada för det?!
Den sista av den innre kretsen bra ursäkt för supande?
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Hess har diskuterats många gånger på forumet. Även varför han blev martyr har tangerats. Här är lite länkar:
viewtopic.php?t=6632
viewtopic.php?t=6345
viewtopic.php?t=4737
viewtopic.php?t=4680
viewtopic.php?t=610
Jag kommer ihåg i en tråd (minns inte vilken) att en debattör sa att anledningen till att nazismen firar minnet Hess är för att han inte förådde Hitler. Han flög till Storbritannien för att mäkla fred mellan två "ariska" länder. Jag antar att många nazister betraktar kriget mellan Tyskland och västmakterna som ett beklagligt misstag.
Det stämmer att han inte gjorde ett så starkt intryck i Nürnberg tillskillnad från Göring, Dönitz och Speer.
/Martin
viewtopic.php?t=6632
viewtopic.php?t=6345
viewtopic.php?t=4737
viewtopic.php?t=4680
viewtopic.php?t=610
Jag kommer ihåg i en tråd (minns inte vilken) att en debattör sa att anledningen till att nazismen firar minnet Hess är för att han inte förådde Hitler. Han flög till Storbritannien för att mäkla fred mellan två "ariska" länder. Jag antar att många nazister betraktar kriget mellan Tyskland och västmakterna som ett beklagligt misstag.
Det stämmer att han inte gjorde ett så starkt intryck i Nürnberg tillskillnad från Göring, Dönitz och Speer.
/Martin
- Panzergrenadier
- Medlem
Hess
Rudolf Hess flög till norra storbrittanien (skottland om jag inte minns fel) med ett erbjudande om fred mellan england & tyskland.
har också för mig att det inte var Hitlers order.
Han tillfångatogs och satt i fängelse där han långt efter kriget blev hängd.
Idag hyllas han av "nazisterna" för att han är en martyr.
har också för mig att det inte var Hitlers order.
Han tillfångatogs och satt i fängelse där han långt efter kriget blev hängd.
Idag hyllas han av "nazisterna" för att han är en martyr.
Den här sidan är väl inte så seriös, men här står det en del om "Mysteriet" Hess:
http://www.pharo.com/20th_century_myste ... ntents.asp
http://www.pharo.com/20th_century_myste ... ntents.asp
- Panzergrenadier
- Medlem
hängd
Han blev antingen hängd elr så hängde han sig själv.
oavsett så förtjänade han inte livstids fängelse om man frågar mig
oavsett så förtjänade han inte livstids fängelse om man frågar mig
- Mikael Eklund
- Medlem
- Mikael Eklund
- Medlem
-
Gutekrigaren
- Medlem
1. Jag tror inte Hess hade Hitlers medgivande..
2. Hess satt i spandau till i början av 90 talet om jag inte missminner mig..eller sent slut av 80 talet..
Han lär då, ha begått självmord genom hängning. Dock flurerar rykten idag, framförallt i ns kretsar om att de mördade honom. Det finns inga bevis för att de gjorde det och att säga att de gjorde det är att tala om saker ingen vet något om..
Han kan mkt väl ha blivit mördad i fängelset.. men varför skulle de då hänga honom?.. lättare att ge honom något i maten.. och varför skulle de vänta 50 år innan de gjorde det?..
2. Hess satt i spandau till i början av 90 talet om jag inte missminner mig..eller sent slut av 80 talet..
Han lär då, ha begått självmord genom hängning. Dock flurerar rykten idag, framförallt i ns kretsar om att de mördade honom. Det finns inga bevis för att de gjorde det och att säga att de gjorde det är att tala om saker ingen vet något om..
Han kan mkt väl ha blivit mördad i fängelset.. men varför skulle de då hänga honom?.. lättare att ge honom något i maten.. och varför skulle de vänta 50 år innan de gjorde det?..
Saken är den att han var sjuk och blev matad. Han var helt enkelt inte kapabel att hänga sig. Om man hade förgiftat honom skulle det förmodligen ha märkts vid obduktionen. Jag tror att han dog för att man började diskutera hans frisläppande och materialet om honom är hemlighetsstämplat en lång tid in i framtiden. Om han hade släppts så skulle han ha kunnat läckt detta.Winters skrev:1. Jag tror inte Hess hade Hitlers medgivande..
mvh Alex Robsahm
- Panzergrenadier
- Medlem
hess
Jag tror faktiskt att dom hängde honom av just den anledningen att han skulle vara ett "hot".
Varför skulle en sjuk, jävligt gammal gubbe gå in i ett skjul i fängelsets trädgård & hänga sig själv. sedan ett svar om varför dom hängde honom & inte förgiftade honom: En hängning kunde han utfört själv. men om han skulle tagit gift, 1. vart skulle han få dt ifrån? 2.dt skulle visas att han blev mördad. alltså, dom hängde honom för att det skulle se ut som självmord.
Låter inte det liiite bra
Varför skulle en sjuk, jävligt gammal gubbe gå in i ett skjul i fängelsets trädgård & hänga sig själv. sedan ett svar om varför dom hängde honom & inte förgiftade honom: En hängning kunde han utfört själv. men om han skulle tagit gift, 1. vart skulle han få dt ifrån? 2.dt skulle visas att han blev mördad. alltså, dom hängde honom för att det skulle se ut som självmord.
Låter inte det liiite bra