16:05, P1 - Sudettyskarnas öde.

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

16:05, P1 - Sudettyskarnas öde.

Inlägg av Ostmark » 25 april 2002, 13:43

Hörde reklam om det som som snabbast, så om tiden inte stämmer till 100% så får ni inte skylla på mig.

Dåså, tacka mig för att jag under arbetstid listade ut chefens lösenord (straffbelagt) och loggade upp mig här för att dela med mig utav det hela. :D

Mvh,
Ostmark
Mvh
Ostmark

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

Mer info!

Inlägg av Ostmark » 25 april 2002, 13:52

saxat från P1's hemsida:

"P1 torsdag 25 april kl 16.05, repris kl 23.27

Efter andra världskrigets slut fördrev Tjeckoslovakien över 2 miljoner tysk- och ungersktalande från sina hem. Minst 40.000 slogs ihjäl. De undantagslagar som reglerade grymheterna de s k Benesdekreten finns fortfarande kvar i den tjeckiska lagboken. Avskaffa Benesdekreten nu annars kommer ni inte med i EU hotar ledande tyska och österrikiska politiker. - Aldrig svarar tjeckerna Sudettyskarna var nazistiska femtekolonnare och lagarna behovs för att förhindra dem att komma tillbaka Hör mer om ordkriget som hotar EU:s östutvidgning i Studio Europa torsdag 25/4 kl 16.05 i P1."

Missa det inte.
Mvh
Ostmark

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 25 april 2002, 14:06

Missa inte detta:(på TV)

kl: 18:00
Hitlers hemliga vapen.
Dokumentär. I denna dokumentär får vi se hur långt ut i världen tyskarnas "tentakler" faktiskt nådde under det andra världskriget. Hemliga tyska "styrkor" opererade i såväl de ockuperade länderna i Europa som i de fortfarande oerövrade länderna, men också så långt bort som i USA.

TV8
kl: 21:00
Porträtt:Adolf Hitler.
Dokumentär. Adolf Hitler (1889 ð 1945), den tyske politikern, rikskanslern och sedermera statschefen som med hjälp av sin starka karisma och sitt storhetsvansinne förorsakade andra världskriget.

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 25 april 2002, 16:04

Ostmark och alla andra,

Om man inte hade möjlighetanen att följa programmet "live", sa kan man ladda hem det efter programmets slut under denna adress:

http://www.sr.se/p1/studioeuropa/

Mycket nöje!

Mvh Andreas Wien

Skriv svar