En kula?

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel
Medlem
Inlägg: 303
Blev medlem: 31 mars 2002, 10:05
Ort: Gbg, Änglarnas stad

En kula?

Inlägg av Daniel » 24 april 2002, 21:50

Appropå Hitlers hund tänkte jag fråga hurvida det var sant eller ej att Hitler endast var utrustad med en testikel?
Var det en fråga under bältet eller...
:oops:

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 24 april 2002, 22:11

Han blev skadad i benet under ww1, så vem vet? En liten chans finns!

Användarvisningsbild
Daniel
Medlem
Inlägg: 303
Blev medlem: 31 mars 2002, 10:05
Ort: Gbg, Änglarnas stad

Inlägg av Daniel » 24 april 2002, 22:30

Skämt å sido, jag undrar om det faktiskt var sant eller om det endast var en myt.
Man har ju hört att Hitlers kropp skulle ha kunnat identifieras bla. med hjälp av detta.

Användarvisningsbild
Patrik
Medlem
Inlägg: 1965
Blev medlem: 24 mars 2002, 17:22
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Patrik » 24 april 2002, 22:34

Daniel skrev:Man har ju hört att Hitlers kropp skulle ha kunnat identifieras bla. med hjälp av detta.
Hitlers kropp identifierades tack vare tandkort som hans tandläkares sekreterare ritade upp för ryssarna ur minnet.
Och hur skulle de kunna identifiera en kropp som var sönderbränd genom att kolla hur många testiklar han hade?

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

Inlägg av Ostmark » 24 april 2002, 22:47

Patrik skrev:
Daniel skrev:Man har ju hört att Hitlers kropp skulle ha kunnat identifieras bla. med hjälp av detta.
Hitlers kropp identifierades tack vare tandkort som hans tandläkares sekreterare ritade upp för ryssarna ur minnet.
Och hur skulle de kunna identifiera en kropp som var sönderbränd genom att kolla hur många testiklar han hade?
Hur säker kan denna identifikation vara igentligen? Uppritad utav 2 st vettskrämda läkare som inget hellre vill än bli släppt från fångenskap. Samt att dom ritade upp denna från minnet, ett tandkort är ganska komplex arbete. Att sedan lycks indentifiera rätt person med detta ihopskissade tandkort låter ganska absurd enligt mig.. Tror personligen att det är en del utav röda armens propaganda, men ett helt säkert svar får vi nog garanterat aldrig.

Har inte folk spekulerat om var Hitlers kropp tog vägen sedan slutet av kriget och att det finns ett flertal olika teorier?
Mvh
Ostmark

Användarvisningsbild
Andreas Wien
Medlem
Inlägg: 758
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:09
Ort: Wien, Österrike

Inlägg av Andreas Wien » 24 april 2002, 22:58

Anno,

Hur är du skapt? Har du "din" pa benet? :wink:

Hitler blev sarad tva ganger under det första världskriget. Första gangen den 5:e oktober 1916 och den andra gangen den 15:e oktober 1918. Den sista skadan var en tillfällig förblindning pga av ett gasanfall. Jag har aldrig läst att han blev skadad i underlivet och/eller att han bara hade en testikel? Det skulle vara intressant att veta varifran detta ryckte härstammar?

Mvh Andreas Wien

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Inlägg: 4279
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:55
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 24 april 2002, 23:03

Wienerbrödet!
Var det inte granat splitter han fick på benet? Då kanske det hände att splittret hamnade någon annanstans! hmp:|

"Även om inte Hitler var direkt med i skyttegraven, så hade han ett mycket farligt arbete. 1915 stationerades Regemente List vid Neuve-Chapelle där man åter kom i strid med engelsmännen. 1916 var man med i det stora och blodiga slaget vid Somme, och senare samma år skadade sig Hitler i ena benet nära Bapaume och han skickades tillbaka till ett sjukhus i Tyskland. !
Senast redigerad av 1 Martin Tunström, redigerad totalt 24 gånger.

Användarvisningsbild
Hans Rosenberg
Medlem
Inlägg: 152
Blev medlem: 24 mars 2002, 20:43
Ort: Stockholm

Hitlers anatomi

Inlägg av Hans Rosenberg » 24 april 2002, 23:04

Andreas Wien skrev:Det skulle vara intressant att veta varifran detta ryckte härstammar?
Jag vet inte var historien ursprungligen kommer ifrån, men en visa som förekom i brittiska armén under kriget anspelade på ryktet:

(musik: Colonel Bogey March)
Hitler he only had one ball
Göring had two but very small
Himmler was very similar
but poor old Goebbels had no balls at all.

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 24 april 2002, 23:11

Det hela kommer från Sovjet och en obduktion där man inte hittade den ena testikeln på en delvis bränd kropp. Hitler och Eva blev till skillnad från familjen Goebbels ordentligt brända. Det är inte svårt att förstå varför man ville propagera ut att kroppen var Hitlers och att den saknade en testikel. Morell och Hasselbach vittnade dessutom efter kriget att Hitler var välskapt.

Mvh
/Johan

Gutekrigaren
Medlem
Inlägg: 4120
Blev medlem: 23 mars 2002, 19:38
Ort: Rom

Inlägg av Gutekrigaren » 24 april 2002, 23:18

Hej!

Angående Hitler som älskare, missbildad med mera...

http://www.peterenglund.com/textarkiv/patolog.htm

Mvh Petter

Zebulon
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 15 april 2002, 00:57
Ort: Uppsala

Inlägg av Zebulon » 24 april 2002, 23:27

En föreläserska som jag hade påstod att Hitler fått sitt heligaste organ förvanskat då han i unga år försökt pissa en hund i munnen, varpå denne bitit sig fast. :lol:

(...men hon skämtade troligtvis!)

Användarvisningsbild
J von B
Medlem
Inlägg: 385
Blev medlem: 24 mars 2002, 01:04
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av J von B » 24 april 2002, 23:37

*suck*

Användarvisningsbild
Daniel
Medlem
Inlägg: 303
Blev medlem: 31 mars 2002, 10:05
Ort: Gbg, Änglarnas stad

Inlägg av Daniel » 25 april 2002, 16:04

Jag tycker nog att J von B:s förklaring verkar vara den som ligger närmast sanningen.
Hela historien känns uppdikterad.

Haegg
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:58

Inlägg av Haegg » 25 april 2002, 16:41

Jag har ingen aning om varifrån ryktet kommer men det är klart att det fanns redan under kriget vilket andra inlägg visat. Om det är sant eller inte vet jag inte men innehållet i ryktet är typiskt för ett rykte. För det första så är det nästan omöjligt att verifiera. Mycket få personer kan säga att de sett området för ryktet med egna ögon. För det andra så handlar ryktet om att Hitler inte var en riktig man, inte hel. Ryktet förlöjligar och avmaskuliniserar (om ordet finns) Hitler. En skrämmande fiende blir genom ryktet någon man kan skratta åt. För det tredje så verkar ingen ha en vettig ursprungskälla. I mina ögon tyder det här på att det bara är ett rykte.

Skriv svar