Stellan Bojerud död

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
patrik blom
Medlem
Inlägg: 1098
Blev medlem: 11 februari 2010, 14:42

Stellan Bojerud död

Inlägg av patrik blom » 10 augusti 2015, 13:24

På grund av en resa har jag först nu uppmärksammat att vår medlem Stellan Bojerud avled den 19 juli i år. Han blev 70 år. Jag har inte sett att någon annan tagit upp det.

Stellan nämnde själv vid något tillfälle att han varit inlagd på Huddinge sjukhus för hjärtproblem.

Som alla vet var Stellan överstelöjtnant med erfarenhet från det svenska försvaret och som lärare i krigshistoria. Det låg gedigen kunskap bakom hans nästan 10.000 inlägg här på Skalman.

Det sista ämne som Stellan tog upp i en tråd, så sent som den 4 juli, gällde järnvägspolisens verksamhet under andra världskriget. Järnvägens roll i och betydelse för det svenska försvaret, och för det civilsamhälle som bar upp försvaret, var ett gemensamt intresse för Stellan och mig, och flera andra, med Stellan som den överlägset kunnige.

Att Stellan var skärpt in i det sista framgår här:

19 Jul

Stellan Bojerud ‪@stellanbojerud‬ ‬

‪#svpol‬‪ Så Åsa Romson har högre lön än de övriga statsråden för att hon har ett låtsat större ansvar som hon inte betros.

‬‬ Vila i frid, Stellan.

Schwemppa
Redaktionen
Inlägg: 3555
Blev medlem: 27 juli 2007, 19:47
Ort: Sjundeå, Finland

Re: Stellan Bojerud död

Inlägg av Schwemppa » 10 augusti 2015, 13:30


patrik blom
Medlem
Inlägg: 1098
Blev medlem: 11 februari 2010, 14:42

Re: Stellan Bojerud död

Inlägg av patrik blom » 11 augusti 2015, 14:43

Tack Schwemppa! Jag måste erkänna att jag inte kände till Loungens funktion här på Skalman, men nu gör jag det.

Skriv svar