Fysiska fakta
-
Königstiger
- Medlem
Fysiska fakta
Skulle vara intressant att veta lite fysiska fakta om ledarna i andra världskriget, såsom längd, vikt, styrka osv. Speciellt de tyska ledarna. Hoppas någon vet för jag hittar då inga sådana fakta!=)
Svår fråga
Du menar typ Görings BMI....?
Just det vet jag faktiskt inte...
mvh/
Just det vet jag faktiskt inte...
mvh/
Jag vet inte hur trovärdig källan kan anses vara, men från http://us.imdb.com/ fick jag följande uppgifter på ledarnas längder:
Adolf Hitler = 173 cm
Winston Churchill = 173 cm
Franklin D Roosevelt = 188 cm
Charles de Gaulle = 196 cm
Joseph Stalin = 163 cm
Josef Goebbels = 167 cm
Adolf Hitler = 173 cm
Winston Churchill = 173 cm
Franklin D Roosevelt = 188 cm
Charles de Gaulle = 196 cm
Joseph Stalin = 163 cm
Josef Goebbels = 167 cm
- Belisarius
- Medlem
Charles De Gaulles längd
Kan det verkligen stämma att Charles De Gaulle var hela 196 cm lång?
I dagens mått är även det riktigt långt...
Är källan helt tillförlitlig? Bara en stilla undring...
mvh/Dagwood
I dagens mått är även det riktigt långt...
Är källan helt tillförlitlig? Bara en stilla undring...
mvh/Dagwood
-
Gustav Björklund
- Medlem
-
Johan Matsson
- Medlem
-
Johan Matsson
- Medlem
Många av de där ledarna hade ju varit vältränade soldater och flygare under Vk1. Här en bild på Patton inför OS 1912:

http://www.pattonuncovered.com

http://www.pattonuncovered.com
-
Königstiger
- Medlem
intressant sida om Patton faktiskt=) hade ingen aning om att han var så bra på sport.
Att Göring ska ha vägt 127 kg verkar logiskt med tanke på hur han såg ut hehe. Fast jag trodde att Stalin var längre än Hitler.
Ingen som vet hur lång Himmler var då? han ser ut att ha vart minst 1 decimeter kortare än Hitler i alla fall
Att Göring ska ha vägt 127 kg verkar logiskt med tanke på hur han såg ut hehe. Fast jag trodde att Stalin var längre än Hitler.
Ingen som vet hur lång Himmler var då? han ser ut att ha vart minst 1 decimeter kortare än Hitler i alla fall
-
Johan Matsson
- Medlem
- Belisarius
- Medlem
- Perra
- Medlem
Angående Goebbels så var han som sagt låghalt, en deffekt han stundtals skämdes mycket för, och ibland försökte han ge sken av att det var en gammal krigsskada fast han inte deltog i första världskriget.Den sovjetiske ledaren bar medaljen sovjetunionens hjälte och var klädd i sovjetisk marskalkuniform. De revärprydda byxorna var nerstoppade i stövlarna gjorda av mjukt kaukasiskt läder. Stövlarna hade uppbygda hälar eftersom han var oerhört medveten om att han var så kort. Stalin undvek också i möjligaste mån stark belysning för att inte kopparärren i hans ansikte skulle synas. Alla officiella porträtt var kraftigt retucherade för att dölja sådana ofullkomligheter.
Antony Beevor, Berlin sid 111
Som gammal Citronist kommer jag ihåg att att hans Citroen DS var inte var bara Longue utan extra lång i baksätet.Belisarius skrev:Att de Gaulle var en flaggstång stämmer, så 196 cm är inte orimligt alls.
Dvs en Citroen DS Présidentielle.
Sex o en halv meter, längre än Lyndon Johnsons Cadillac. Guess why?
- Bilagor
-
- Degaulle cittra.jpg (19.09 KiB) Visad 5432 gånger