Charles de Gaulle
-
rövarkungen
- Ny medlem
Charles de Gaulle
Tjena!
Jag gör ett specialarbete om Frankrikes Charles de Gaulle, som ni säkert vet en hel del om. Berätta gärna! Tips om sidor? Skillnaden på Frankrike, före de Gaulle med hur det blev efter? Varför blev han den han blev? Hans syn på politik? Osv osv osv.
All hjälp uppskattas!
Jag gör ett specialarbete om Frankrikes Charles de Gaulle, som ni säkert vet en hel del om. Berätta gärna! Tips om sidor? Skillnaden på Frankrike, före de Gaulle med hur det blev efter? Varför blev han den han blev? Hans syn på politik? Osv osv osv.
All hjälp uppskattas!
-
Karl Bruno
- Medlem
Hum...prova att börja med NE. Jag skulle gissa att de har en hel del fakta om de Gaulle. Annars finns ju alltid Wikipedia...
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_de_Gaulle
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_de_Gaulle
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Den informationen du söker är så allmän så det står i alla böcker som behandlar om de Gaulle. Skalman lämpar sig inte för sådana frågor då det är slöseri med allas tid. Kom tillbaka när du söker specialinformation t.ex. hur många mordförsök han blev utsatt för. Till sådana undringar är Skalman jättebra. Mitt råd: Gå till ditt stadsbibliotek ch slå på de Gaulle du får nog upp ett antal träffar då som räcker ett tag.
/Martin
/Martin
-
rövarkungen
- Ny medlem
Jovisst, men nu är det så att jag är klar med allt det "allmänna", och vill ha lite mer "avancerade" kunskaper. Mordförsök t.ex. Har sökt igenom Internet så bra jag kan, och det är stopp. Så, jag frågar igen: Någon som vill dela med sig av sina kunskaper?Martin Lundvall skrev:Den informationen du söker är så allmän så det står i alla böcker som behandlar om de Gaulle. Skalman lämpar sig inte för sådana frågor då det är slöseri med allas tid. Kom tillbaka när du söker specialinformation t.ex. hur många mordförsök han blev utsatt för. Till sådana undringar är Skalman jättebra. Mitt råd: Gå till ditt stadsbibliotek ch slå på de Gaulle du får nog upp ett antal träffar då som räcker ett tag.
/Martin
Thanks anyway.
-
Gutekrigaren
- Medlem
Rövarkungen skrev:
Allt (det mesta) står inte på nätet. Gå till biblioteket och biografihyllan. På "g" finns garanterat en drös biografier över generalen. André Malraux memoarer är nog inte att förakta heller för kuriösa detaljer.
Mvh Petter
Varför frågar du om allmänkunskap då?Jovisst, men nu är det så att jag är klar med allt det "allmänna"
Allt (det mesta) står inte på nätet. Gå till biblioteket och biografihyllan. På "g" finns garanterat en drös biografier över generalen. André Malraux memoarer är nog inte att förakta heller för kuriösa detaljer.
Mvh Petter
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
-
rövarkungen
- Ny medlem
Vid mitt första inlägg sökte jag allmänkunskap, men vid mitt andra var jag klar med det och sökte efter annat. Eftersom arbetet ska vara inlämnat imorgon, så hinner jag inte med en runda till biblioteket och sökte därför via internet. Men men, även det är för sent nu. Klar med arbetet. Skit samma.Gutekrigaren skrev:Rövarkungen skrev:Varför frågar du om allmänkunskap då?Jovisst, men nu är det så att jag är klar med allt det "allmänna"
Mvh Petter
Jäjä, ursäkta mig om jag tog upp er dyrbara tid. Sorry, ska inte hända igen.
Ha det fint!
-
Gutekrigaren
- Medlem
Läs inlägget längst ner:
viewtopic.php?t=2&start=80
Det handlar inte om att vara snorkiga, men det är inte så kul att bli utnyttjade för att läxläsare inte orkar göra ens det enklaste själva.
Mvh Petter
viewtopic.php?t=2&start=80
Det handlar inte om att vara snorkiga, men det är inte så kul att bli utnyttjade för att läxläsare inte orkar göra ens det enklaste själva.
Mvh Petter
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
-
Gutekrigaren
- Medlem
Korsriddaren skrev:Inget förnekande av brott mot mänsklighet?
Vad har det med läxor att göra?
Jag håller med Korsriddaren, det sista som står är:Gutekrigaren skrev:Krosriddaren, scrolla neråt en bit...
Mvh Petter
Marcus skrev:Som det står i reglerna: Inget förnekande av brott mot mänskligheten tolereras.
/MikaelJon skrev:I rest my case. Jag antar att det i så fall kommer att framgå av dina kommentarer till ev. sådana inlägg.
-
Gutekrigaren
- Medlem