Kroatiska Nazister WWII
Det sågs också. I och med axelmakternas ockupation skapades ett Storkroatien. Om du lånar lite böcker om Balkan och Kroatiens historia på biblioteket så finns det nog bra kartor på hur gränserna låg, etniciteter osv.
Såvitt jag vet fanns det inga kroater stridandes i norra Europa. De flesta försvann vid Stalingrad där den Kroatiska legionen stred.
mvh/ Daniel
Såvitt jag vet fanns det inga kroater stridandes i norra Europa. De flesta försvann vid Stalingrad där den Kroatiska legionen stred.
mvh/ Daniel
-
Henrik Andersson
- Ny medlem
Kroatien
En vän till mig är kroat. Hans morfar var med i ustasja och ska ha varit en ganska högt uppsatt ämbetsman i dess järnvägsstyrelse.
Det är på hans begäran jag skriver lite.
Kroaterna anser sig vara ättlingar till östgoterna som slog sig ner där på 700-talet. De ska alltså vara ett germanskt folk. Språket har dock påverkats starkt av slaviska språk.
ca 1000 skapade kung Tomislav ett kroatiskt rike som varade i lite mer i hundra år. Som störst ska det ha varit från Slovenien ner till Belgrad.
Det är på hans begäran jag skriver lite.
Kroaterna anser sig vara ättlingar till östgoterna som slog sig ner där på 700-talet. De ska alltså vara ett germanskt folk. Språket har dock påverkats starkt av slaviska språk.
ca 1000 skapade kung Tomislav ett kroatiskt rike som varade i lite mer i hundra år. Som störst ska det ha varit från Slovenien ner till Belgrad.
-
Henrik Andersson
- Ny medlem
Min väns email är patriot_@hotmail.com
Men jag har för mig att det skrevs en hel del om Kroater på det gamla och fina forumet?
Det brukar vara så att samma frågor dyker upp om och om igen.
MVH Henrik
Men jag har för mig att det skrevs en hel del om Kroater på det gamla och fina forumet?
Det brukar vara så att samma frågor dyker upp om och om igen.
MVH Henrik
-
Henrik Andersson
- Ny medlem
Hej
Min väns email är propaganda_@hotmail.com jag skrev fel.
Var det gamla forumet är vet jag inte.
Min vän försökte logga in sig på skalman.nu men lyckades inte. Någon som kan hjälpa honom?
Var det gamla forumet är vet jag inte.
Min vän försökte logga in sig på skalman.nu men lyckades inte. Någon som kan hjälpa honom?
Vad? Har du någonsin träffat en jugoslav eller en "dinarisk rastyp"? Dom ser inte ut så!veet Besseren skrev: Det var appropå en fråga längre bak i tråden. Bilderna föreställer den dinariska rastypen som är typisk för jugoslaver. Det är helt riktigt att den inte är helt och hållet europeisk. Den är delvis Armenisk, dvs Mindre-Asiatisk. Se nordish.com för mer detaljerade utläggningar.
-
Kroatiche369
- Utsparkad
- Ort: mySQL error -351 check syntax * near line 131 common.php
-
Kroatiche369
- Utsparkad
- Ort: mySQL error -351 check syntax * near line 131 common.php