Livet i Hitlers bunker?

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 8 januari 2004, 18:54

Mercai skrev:Har varit där och inte var det hyreshus inte. Det var en stor öppen plats där man planerar att bygga ett minnesmärke över judar. Tror ni rör ihop det med platsen där Hitlers lik sägs ha bränts, där är numera hyreshus (fult öststatsområde f.ö).
Ja det stämmer jag råkade blanda ihop det :D

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 8 januari 2004, 21:43

Mr x skrev:
Mercai skrev:Har varit där och inte var det hyreshus inte. Det var en stor öppen plats där man planerar att bygga ett minnesmärke över judar. Tror ni rör ihop det med platsen där Hitlers lik sägs ha bränts, där är numera hyreshus (fult öststatsområde f.ö).
Ja det stämmer jag råkade blanda ihop det :D
Mercai har fel, platsen där man ska bygga minnesmärket ligger lite norr om platsen där bunkern och rikskansliet låg/ligger. För övrigt brännde man Hitlers kropp i rikskansliets trädgård, en bit från ingången, alltså ovanför bunker.

/Anno

Karl Bruno
Medlem

Inlägg av Karl Bruno » 9 januari 2004, 13:59

Bunkern finns inte kvar idag, men det var inte ryssarna som förstörde den. Ryssarna rensade visserligen upp Rikskansliets ruiner men bunkeranläggningarna fanns kvar under marken. De förstördes i samband med bostadsbyggande i slutet av åttiotalet. Jag tror att det fortfarande finns vissa rester av bunkersystemet kvar men det är nog inte möjligt att komma in.

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

Inlägg av Mr S » 9 januari 2004, 21:24

Som sagt, ingen som vet hur det går med filmen om de sista dagarna i bunkern?....

Mr S

Skriv svar