Quiz: Andra världskriget
- Thomas Johansson
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem
Om du inte tänker säga något, varför ens skriva?Johan Elisson skrev:Och där vet jag svaret, direkt efter en sökning på Google. Tråkigt, men det är tydligen så en del vill ha det. Snabbhet före kunskap...
Men jag tänker inte säga någonting, då jag inte fuskar mig fram till ett svar.
Det är inte fusk när man följer reglerna, är det så svårt att förstå?
/Marcus
- Johan Elisson
- Medlem
Jag försöker bara locka över folk till den mörka sidan.Marcus Wendel skrev:Om du inte tänker säga något, varför ens skriva?
Det är inte fusk när man följer reglerna, är det så svårt att förstå?
/Johan
Två huvudskäl till att jag tillåter användandet av böcker och dylikt:Johan Elisson skrev:Jag försöker bara locka över folk till den mörka sidan. :wink: D v s gå emot "reglerna" och köra en quiz som är både roligare och som ger mer. :) Det är inget uppror mot dig. Förresten, varför tycker du att man ska få använda "fusk", visst, folk kan fuska ändå, men det får man ta, ärlighet lönar sig hur som helst i längden.
* Ge även "nybörjare" en möjlighet att delta
* Att stimulera till egna efterforskningar i böcker och dylikt
Min förhoppning har varit att quizfrågorna skulle bli mer än bara saker som "Vem var X" eller "Hur fort gick flygplanet Y" utan mer frågor som stimulerar till eftertanke och efterforskningar, gärna inom mer okända delar av de olika perioderna, dock är detta något som styrs helt av frågeställarna och så länge de föredrar den förstnämnda typen av frågor så går de tämligen lätt att besvara genom en sökning på Google, vilket inte är fallet för den sistnämnda typen.
/Marcus