Varför skulle de göra något sådant? Winters berättar ju tex att han sköt en pojksoldat som var obeväpnad.Hlidsjalf skrev:Nja, det ska man nog inte vara så säker på. Blåljugit har de nog inte gjort, men de har säkerligen överdrivit och ändrat i historien för att ställa sig själva i bättre dager.Det har ju verkligen hänt.. gubbarna som var med i BoB har ju inte suttit och ljugit ihop en massa för författaren..
Var tyskarna värkligen så underlägnsa
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
-
Andreas Lärka
- Tidigare medlem
- Kontakt:
Re: mm
Hur skiljer man ett SS-elitförband från ett "vanligt" SS-förband och vilka var dessa SS-elitförband? Förutsatt alltså att vi talar om Waffen-SS.OrreBorre skrev:Det hade varit stor skillnad om SS-elitförband varit kvar, de var fanatiska mördarmaskiner utan gräns.
På vilket sätt var dessa (Waffen-) SS-elitförband "fanatiska mördarmaskiner"..?
Jag skulle gärna vilja veta. Om jag inte vet så kunde det ju hända att jag skulle gå omkring och tala en massa strunt, och det vill jag ju inte...
Andreas Lärka
1 filmen är amrikansk. viktigt viktigt.
2 SS mördarmaskiner saken är väl så att mot slutet som någon mer sa var förbanden utarmade fanns inga soldater att få tag på.
Dessutom svårt med bränsle till tanks till dom som fanns kvar då fabriker etc var mycket hår åtgångna av bombningar.
LuftWaffe närmast obifintligt. efter hårda bombningar mot baser.
underhålls bataljonerna hårt ansatta av allierat flyg.
Klart som korvspad att ett Allsvenskt lag ser ut att vara proffs när motståndarna består av ett skadat korplag som dessutom får spela barfota.
och dessutom alltid får spela med 3 utvisade.
Det var som Panzer Meier sa vi blev inte utslagna vi var för få.
2 SS mördarmaskiner saken är väl så att mot slutet som någon mer sa var förbanden utarmade fanns inga soldater att få tag på.
Dessutom svårt med bränsle till tanks till dom som fanns kvar då fabriker etc var mycket hår åtgångna av bombningar.
LuftWaffe närmast obifintligt. efter hårda bombningar mot baser.
underhålls bataljonerna hårt ansatta av allierat flyg.
Klart som korvspad att ett Allsvenskt lag ser ut att vara proffs när motståndarna består av ett skadat korplag som dessutom får spela barfota.
och dessutom alltid får spela med 3 utvisade.
Det var som Panzer Meier sa vi blev inte utslagna vi var för få.