Nu ligger jag pyrt till om jag nämner de kvinnliga 'Färjeflygarna'varjag skrev:'Färjeflygarna', som Anton Severin påpekade - var ofta sekundära piloter
MVH
Hans
Nu ligger jag pyrt till om jag nämner de kvinnliga 'Färjeflygarna'varjag skrev:'Färjeflygarna', som Anton Severin påpekade - var ofta sekundära piloter
Inte den kortaste transporten man kan tänka sig. Grönland-Göteborg-USA och eftersom Grönland är danskt så kanske Danmark var en delsträckaThomas Johansson skrev:Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att de mellanlandade där (inte bokstavligen dåCvD skrev:Vad gjorde planen i Göteborgs hamn egentligen????) innan de skeppades vidare till Usa eller vart de nu skulle.
Vill minnas att huvudmekanikern, drog på sig någon sjukdom och avled.Jkpg1977 skrev: Såg den dokumentär gjord av Vetenskapens Värld om B-29an på Antarktis, verkligen sorgligt. Man hade fixat ihop planet och till och med fått fram nya propellerblad, men så fattade en av motorerna eld under starten och hela planet brann upp.
Morgan