Vad föreställer bilden?

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 3 maj 2004, 14:08

Stefan skrev:Lövenhamn. Det är möjligt att det ligger något litet i det du säger. Du har iaf definitivt rätt till dina egna känslor, precis som jag kräver respekt för mina känslor. Godtag min ursäkt.
Och vem säger att vuxna män inte kan prata känslor? ;)

MorpH
Medlem

Inlägg av MorpH » 3 maj 2004, 14:25

Det är skumt hur varje diskussion i trådarna här slutar i diskussioner om huvuvida ett klagomål på en annan forummedlem eller kaxiga kommentarer är berättigade :D
Så söta :D

Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 3 maj 2004, 15:15

MorpH skrev:Det är skumt hur varje diskussion i trådarna här slutar i diskussioner om huvuvida ett klagomål på en annan forummedlem eller kaxiga kommentarer är berättigade :D
Så söta :D
Det är väl skönt att inte alla går fram som en stridsvagn :)

Stefan
Medlem

Inlägg av Stefan » 3 maj 2004, 17:18

Schwalbe lättad
Det är väl skönt att inte alla går fram som en stridsvagn
Juste. Skönt att åtminstone några använder pennan/tangentbordet istället. :?

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 4 maj 2004, 13:00

D. Löwenhamn skrev:
Mr x skrev:Finns flera exempel på arkebusering på Tyska soldater gjorda av de Alierade?
Avrättningen av tyska soldater vid Dachau var inte en arkebusering (för det krävs ögonbindel, nio man som skjuter från tolv stegs avstånd etc). De tyska infiltratörerna under Ardenneroffensiven blev exempelvis avrättade genom denna metod.

Jag antar dock att det är godtyckliga avrättningar utan rättegång som du undrar över. Ett ganska välkänt exempel på detta är de tolv fransmän, tillhörande Waffen-SS, som blev avrättade vid Bad Reichenhall på order av den franske generalen LeClerc som förde befäl över 2. fria franska pansardivisionen. LeClerc hade påpekat att soldaterna var landsförrädare på grund av att de bar utländsk uniform. En av de franska SS-soldaterna påpekade då att LeClerc också bar utländsk uniform, strax efter detta avrättades soldaterna på LeClercs order, en trettonde soldat skonades.

mvh/ Daniel
Vågar du på med ett vild uppskattning på hur många Tyska soldater som fick samma behandling dvs avrättning?/Tack

Användarvisningsbild
Daniel L
Medlem

Inlägg av Daniel L » 4 maj 2004, 13:07

Mr x skrev:Vågar du på med ett vild uppskattning på hur många Tyska soldater som fick samma behandling dvs avrättning?
Nej, det vågar jag inte.

mvh/ Daniel

Skriv svar