Resa

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Skriv svar
kurland
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 juni 2002, 16:28
Ort: Eskilstuna

Resa

Inlägg av kurland » 20 februari 2003, 10:12

Är det ingen som ska resa med smb till Frankrike i höst.

Användarvisningsbild
Radiolänkgruppchefen
Medlem
Inlägg: 520
Blev medlem: 7 februari 2003, 20:47
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Radiolänkgruppchefen » 20 februari 2003, 10:25

Nej, i övrigt vad kostar det?

Var intresserad av finlands ryssland resan men har inte tid då..

Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem
Inlägg: 443
Blev medlem: 26 mars 2002, 13:10
Ort: junakopunger

Ett viktigt tips angående SMBs resor.

Inlägg av Private Snafu » 21 februari 2003, 08:43

Gör ni dagsutflykter så se till att ta med egen lunch. Min erfarenhet under Normandieresan var nämligen att det var enormt kort tid på varje plats, men just vid lunchen hade man lite extra tid om man istället käkat i bussen mellan utflyktsmålen.
Kan tex nämna Juno beach. Vi stannade till vid en liten håla ungefär mitt på Juno beach. Man hade bestämt sig att käka lunch på restaurang samtidigt som vi skulle få en titt på stranden. Detta ledde till att sällskapet fick max 30-40 minuter på stranden. Eftersom jag och brorsan käkat i bussen så fick vi två timmar på stranden och i bunkrar :D Samma procedur gjorde vi sedan om på Utah beach och flera andra ställen.
Just i Frankrike är det inga problem att hitta käk att ta med. Baguetter går att leva på och de finns på många ställen. :P

Ett annat tips ta med en jäkla massa film rullar. Jag brände iväg 15 rullar utan problem på 9 dagar.

Användarvisningsbild
Leprazy
Medlem
Inlägg: 663
Blev medlem: 1 januari 2003, 18:16

Inlägg av Leprazy » 21 februari 2003, 13:06

Ett litet tips om ni ska till England förutom att gå på det stora museét i London om 2vk är att besöka bunkern som Churshil (orkar inte kolla hur det stavas :wink: ) befann sig i under blitzen!

Skriv svar