vilka länder återuppstod efter andra världskriget?
behöver svar idag.
behöver svar idag.
- Dûrion Annûndil
- Medlem
Re: vilka länder återuppstod efter andra världskriget?
Vilken oklart formulerad fråga. En rad länder som varit ockuperade "återuppstod" väl i meningen att de blev befriade efter ockupation, eller från annektering. Etiopien tillexempel. De koreanska staterna. Koloniala stater blev fria och "återuppstod" ibland inom liknande gränser...t0m skrev:vilka länder återuppstod efter andra världskriget?
behöver svar idag.
Frågan är vad du menar egentligen?
Mvh -Dan
-
Gustav Björklund
- Medlem
Frågan "vilka länder återuppstod efter andra världskriget?" är så enkel att besvara att det tar lika lång tid att skriva ner ett svar som det tar att fräsa "vi gör inga läxor åt dig! - kolla i biblioteket!". Nog finns det utrymme för elever som behöver hjälp med skoluppgifter i detta forum? Skalman är ett utmärkt redskap för att få snabba svar på enkla frågor och elever borde inte åthutas för att de använder sig av det. Under förutsättning att de inte begär svar på frågor som kräver egna åsikter och reflektioner eller att vi ska utföra större skoluppgifter åt dem så borde vi välkomna varje nytillskott till det här forumet.Gustav Björklund skrev:Som det har sagts tidigare här så gör vi inte din läxa åt dig.
Europa 1939
http://www.yu.edu/faculty/zimmerm/europe_in_1939.htm
Europa 1945
http://www.sciences-po.fr/cartographie/ ... rrit45.gif
MVH
Hans
http://www.yu.edu/faculty/zimmerm/europe_in_1939.htm
Europa 1945
http://www.sciences-po.fr/cartographie/ ... rrit45.gif
MVH
Hans
-
Gustav Björklund
- Medlem
Örjan skrev:Frågan "vilka länder återuppstod efter andra världskriget?" är så enkel att besvara att det tar lika lång tid att skriva ner ett svar som det tar att fräsa "vi gör inga läxor åt dig! - kolla i biblioteket!". Nog finns det utrymme för elever som behöver hjälp med skoluppgifter i detta forum? Skalman är ett utmärkt redskap för att få snabba svar på enkla frågor och elever borde inte åthutas för att de använder sig av det. Under förutsättning att de inte begär svar på frågor som kräver egna åsikter och reflektioner eller att vi ska utföra större skoluppgifter åt dem så borde vi välkomna varje nytillskott till det här forumet.Gustav Björklund skrev:Som det har sagts tidigare här så gör vi inte din läxa åt dig.
Förlåt, men jag tyckte att hans stil; "behöver svar idag.", var lite väl oförskämd.
Senast redigerad av 1 Gustav Björklund, redigerad totalt 3 gånger.
Aha, tOm är en lat slyngel som hatar läxor - och söker snabba genvägar! Well - jag får nog erkänna att hade Internätet och Skalman funnits på min tid - hade nog jag också pejlat det - innan jag spände på skidorna och åkte till biblan nån vinterkväll.
Jag håller lite grann med Örjan - att lättheten att hitta historiska fakta på Skalman - är en jättestor resurs för alla. Och vi skall kanske inte mota bort dem vars historieintresse kan väckas genom dess rikedom - utan istället uppmuntra deras nyfikenhet.
Jag håller lite grann med Örjan - att lättheten att hitta historiska fakta på Skalman - är en jättestor resurs för alla. Och vi skall kanske inte mota bort dem vars historieintresse kan väckas genom dess rikedom - utan istället uppmuntra deras nyfikenhet.
- tyskaorden
- Redaktör emeritus
Abessinien befriades från Italienarna redan år 1941 och Island nådde full självständighet år 1944, så de länderna kan näpperligen räknas som "återuppståndna" efter kriget.Örjan skrev:De enda länderna jag kan komma på är Österrike, Tjeckoslovakien, Albanien och Abessinien (Etiopien) som hade annekterats av Tyskland och Italien strax före krigsutbrottet. Island är ett tveksamt fall, men det klippte det sista bandet med Danmark under kriget och fick då full självständighet.