hjälp ang. stridsvagnar.
hjälp ang. stridsvagnar.
Hej
Jag håller på och bygger några modeller en Crusader 2 och en M10 som jag fått i födelsedagspresent, jag hade velat ställa upp dem i slag mot några Panthers och Tigers men vet inte om Crusadern var verksam i Europa efter D-dagen? Men M-10an måste ha varit det, känner ni till något slag eller liten batalj de har varit med i?
Gärna lite extrainfo om förband, besättningar och andra smådetaljer hade varit roligt.
Tack på förhand
Ola
Jag håller på och bygger några modeller en Crusader 2 och en M10 som jag fått i födelsedagspresent, jag hade velat ställa upp dem i slag mot några Panthers och Tigers men vet inte om Crusadern var verksam i Europa efter D-dagen? Men M-10an måste ha varit det, känner ni till något slag eller liten batalj de har varit med i?
Gärna lite extrainfo om förband, besättningar och andra smådetaljer hade varit roligt.
Tack på förhand
Ola
Du kan alltid satsa på ett afrikanskt.mrsund skrev:Tusan vad skall jag nu göra med den då? ville ha ett Europeiskt scenario ju, så går det med presenter annars hade det bara blivit tyska strv.Björn E skrev:Crusadern togs ur tjänst i maj 1943, men användes som träningsfordon i England fram till krigsslutet.
/Marcus
jo, crusaders andvändes i nordafrika, du kanske tänker på churchills som britterna andvände i normandie..Boroda skrev:Det användes väl inga Crusaders i nordafrika eller i Italien? De användes väl först iochmed invasionen i Normandie.Uruk-Hai skrev:Fanns det inga Crusaders i Italien?
Afrika fanns de men där fanns inga Panthrar. Bara tidiga Tigrar.
/dan
Hehe, mitt fel...tänkte på Cromwell-vagnarna. Givetvis användes Crusader-vagnarna i nordafrika.banan skrev:jo, crusaders andvändes i nordafrika, du kanske tänker på churchills som britterna andvände i normandie..Boroda skrev:Det användes väl inga Crusaders i nordafrika eller i Italien? De användes väl först iochmed invasionen i Normandie.Uruk-Hai skrev:Fanns det inga Crusaders i Italien?
Afrika fanns de men där fanns inga Panthrar. Bara tidiga Tigrar.
/dan