Matpengar under värnplikten

Diskussioner kring svenska förband, krigsförband, numera nedlagda liksom de fortfarande aktiva, krigsplanläggning samt anläggningar under perioden från försvarsbeslutet 1925 till idag. Värd: MD650
Användarvisningsbild
Hans
Stödjande medlem

Re: Matpengar under värnplikten

Inläggav Hans » 02 jan 2018 18:42

Borde jag begripa detta? Är det ditt nummer? Även om du bytt kön kan hen omöjligtvis bli så förbaskat f.. ja du vet vad jag tänker.

Det var inte numret jag fick.

MVH

Hans

Användarvisningsbild
MD650
Redaktionen

Inläggav MD650 » 02 jan 2018 19:23

Hans skrev:Borde jag begripa detta? Är det ditt nummer? Även om du bytt kön kan hen omöjligtvis bli så förbaskat f.. ja du vet vad jag tänker.

Det var inte numret jag fick.

MVH

Hans

Gå in på hitta.se så får du svaret. :)
:)

Användarvisningsbild
Lasse Odrup
Stödjande medlem

Inläggav Lasse Odrup » 02 jan 2018 19:40

Jag vill inte förringa broder Hans framgångar hos det täcka könet men hur ofta har inte vi som varit officerare spelat roller och i kritiska situationer gett intryck av mod fast vi darrat i knävecken?
Att t ex med en självsäker attityd gå fram och spränga en blindgångare kräver sin man (eller sin hen).
Det om något är skådespeleri av klass och de flesta av oss i yrket blev så småningom duktiga på att spela olika roller. :D
Därför är det inte så märkligt att din väninna såg dig som en talang. Det ligger nämligen i yrket.

Användarvisningsbild
Hans
Stödjande medlem

Inläggav Hans » 03 jan 2018 18:41

Jag måste ge broder Lasse en poäng där. Att dölja sin rädsla för att inte låta den smitta av sig är ett bra exempel. Ett annat är vanan att tala framför folk. Eller i viss mån kameror även om det var ovanligare förr. Källa: Egen erfarenhet.

MVH

Hans

Der Löwe
Medlem

Inläggav Der Löwe » 05 jan 2018 09:21

Jag brukar säga att jag har Sveriges modigaste jobb. Vi gör det svenska folket fruktar mer än krig,sjukdom och död, att tala framför andra okända människor.

Återgå till "Sveriges militär 1925-idag"