Byggkostnad för Bodens fästning i dagens penningvärde

Diskussioner kring svenska förband, krigsförband, numera nedlagda liksom de fortfarande aktiva, krigsplanläggning samt anläggningar under perioden från försvarsbeslutet 1925 till idag. Värd: MD650
Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem
Inlägg: 3530
Blev medlem: 23 mars 2002, 17:58
Ort: Rikets värn i väst.

Inlägg av Johan Elisson » 20 september 2007, 21:43

Johan Elisson skrev:Tyvärr måste jag åka iväg nu innan jag hunnit svara på allt men jag återkommer i natt eller i morgon.
Hade helt glömt av detta. Nu hittar jag dock inte vad det är jag tänkt svara på så jag låter bli. :)
Skribenten skrev:Föreslår att du skaffar boken "Boden, fästningen, garnisionen och samhället" huvudredaktörer: Bror Oscar Nyström & Sven Skeppstedt, tryckt CO Ekblad - Västervik 1990, (inget ISBN nummer angivet). Rättigheterna har Kungl Bodens artilleriregements historiekommité. Du kan hitta boken på antikvariat. Boken är på c:a 670 sidor.

Boken innehåller ett antal tabeller med kostnader om byggnationen ej enbart om fästningen utan också om alla kasernbygnationer.
Jodå, den har jag redan. Jag har läst det mesta i litteraturväg som skrivits om Bodens fästning (vilket får sägas är förvånande lite). :) Boken i fråga innehåller dock inte några fakta om kostnaderna omräknade i dagens penningvärde (vilket när boken trycktes var 80-talets penningvärde), så vitt jag vet.

/Johan

Skriv svar