* Gällivare-gruppen
* Tärendö-gruppen
* Boden-gruppen
* Lule-gruppen
* Pajala-gruppen
* Kiruna-gruppen
Vilka fler fanns det?
Du menar inte 631. Fogruppstaben Luleå?Stellan Bojerud skrev:Jag tror att fogruppstaberna i början var fåtaliga och numrerade milovis. Jag har tjänstgjort vid 601.fogruppstaben A (Fd Fo 62) STORUMAN och 601.fogruppstaben LULEÅ.
.
Jag tänkte att numret hade koppling till Fo 63 därav 631.Stellan Bojerud skrev:Skrivfel. Skall vara 607.fogruppstaben LULEÅ men det var nog ett övningsnamn. Chef var överste Leijon, C Lv 7, och staben grupperad å Lv 7 kasern. Strioff var FA/Kn Birger Hultstrand I 19. Jag var signaltroppchef.
Aha! Den typen av fo-vis numrering infördes omkring 1990. En helt vfansinnig numrering.MD650 skrev:Jag tänkte att numret hade koppling till Fo 63 därav 631.Stellan Bojerud skrev:Skrivfel. Skall vara 607.fogruppstaben LULEÅ men det var nog ett övningsnamn. Chef var överste Leijon, C Lv 7, och staben grupperad å Lv 7 kasern. Strioff var FA/Kn Birger Hultstrand I 19. Jag var signaltroppchef.
Detta är intressant! Sker en (o)utalad förändring av Fo & Fo gruppstabernas uppgifter under perioden efter 45?Stellan Bojerud skrev:Jag tror att fogruppstaberna i början var fåtaliga och numrerade milovis.
Slutsatsen är att vi satte upp alltfler staber i samma takt som vi skrotade cykelskyttebataljoner.